5089
Sök

Pris för att flytta över däck?

Masterworks
14 augusti 2009
ExCon skrev:
13-16" 895

17-19" 1000

20-22" 2000

22-28" beroende på fälg.

folk kan tycka att det är dyrt men den dagen maskinen pajar och spräcker gummit eller skrapar upp fälg kanten, ja då måste man så klart betala nytt gummi/fälg.

och tro mig det är mycket svårare att kränga på/av om det är större/ lägre profil.

ex 225 30 20
    235 65 16

just de dimensionerna hade jag idag och kan ni gissa vilka som gick in lättast?

Beror ju lite på vad du har för maskiner oxå!
Finns ju maskiner där det "hårda" däcket är lättare att montera av/på! wink

2 182 Inlägg
14 augusti 2009
JapMax skrev:
Niklas1987 skrev:
Däck som är märkta INSIDE och OUTSIDE ska sitta så att OUTSIDE är utåt.

Och det skulle förstöra ett däck helt o hållet??
Nä, jag förstår inte hur man kan montera ett däck "fel"
Bortsätt från rotation och utsida/insida. Vilket jag tvivlar förstör däcket, det borde ha mer med prestandan o göra.

Det har en förstärkning  så den ska tåla att skrapa i trottoarkanter mer, att montera ett däck fel är skitsvårt (tycker jag) då det är ganska tydligt hur det ska sitta, om det inte är Hankook då förstås bara att lägga på, ingen rotation eller in utsida smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

12 086 Inlägg
14 augusti 2009
Niklas1987 skrev:
JapMax skrev:
Niklas1987 skrev:
Däck som är märkta INSIDE och OUTSIDE ska sitta så att OUTSIDE är utåt.

Bortsätt från rotation och utsida/insida. Vilket jag tvivlar förstör däcket, det borde ha mer med prestandan o göra.

Det har en förstärkning  så den ska tåla att skrapa i trottoarkanter mer, att montera ett däck fel är skitsvårt (tycker jag) då det är ganska tydligt hur det ska sitta, om det inte är Hankook då förstås bara att lägga på, ingen rotation eller in utsida smile

Jag har Hankook och mina är de utsida på wink K107

2 182 Inlägg
14 augusti 2009
JapMax skrev:
Niklas1987 skrev:
JapMax skrev:

Jag har Hankook och mina är de utsida på wink K107

Haha, ja ä ägd lol Men har inte sett märkning på deras mindre dimensioner hmm

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
14 augusti 2009
vi tar 50 kr i skolan för alla däck ha jag för mig smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
14 augusti 2009
Masterworks skrev:
ExCon skrev:
13-16" 895

17-19" 1000

20-22" 2000

22-28" beroende på fälg.

folk kan tycka att det är dyrt men den dagen maskinen pajar och spräcker gummit eller skrapar upp fälg kanten, ja då måste man så klart betala nytt gummi/fälg.

och tro mig det är mycket svårare att kränga på/av om det är större/ lägre profil.

ex 225 30 20
    235 65 16

just de dimensionerna hade jag idag och kan ni gissa vilka som gick in lättast?

Beror ju lite på vad du har för maskiner oxå!
Finns ju maskiner där det "hårda" däcket är lättare att montera av/på! wink

har en sådan, men de kostar en slant oxå.
men jag ville bara säga att det är lite jobbigare med vissa storlekar och därför så varierar
priserna. sen om jag eller nån annan har en grymm maskin som underlättar jobbet betyder inte att jag ska göra jobbet billigare.
fälgen och däcket jag monterar och måste ersätta kostar fortfarande lika mycket.
ex hadde nån polerat en nissan micar och en ferrari 599gtb för samma kostnad?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Sök