5003
Sök

Pris för att flytta över däck?

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Undrar vad ni tycker är ett rimligt pris för att skifta däck? har två fina däck på skabbiga fälgar som jag skulle vilja flytta över till 2 stycken finare fälgar. Dom finare fälgarna har redan slitna däck så det blir 4 avmonteringar och 2 monteringar plus balansering.

Har hört med en däcksfirma, dom vill ha 300 kronor per däck och det tycker jag låter lite väl häftigt då jag kommer in med lösa fälgar. Fälgarna är förövrigt 14-tums aluminiumfälgar om det har betydelse för priset.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
13 augusti 2009
ett vanligt däck byte tar dom här i stan 150:- ca / däck! bara av med gammalt och på med nytt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 augusti 2009
ja betalade 600 spänn för att byta samtliga fyra hjul. Hos Bilia dessutom tongue

12 086 Inlägg
13 augusti 2009
Det beror på storleken.

Jag betalade 300kr hjulet för byte av mina 19".
Du vill ju dessutom ha en extra demontering per hjul.
Demonteringen är dessutom den biten som är jobbigast i ett hjulskifte tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 augusti 2009
ursäkta, men hur kan de bero på storleken? tongue Ja betalade lika mkt för skifte på mina 13" en gång i tiden som för 15" och för 17"...

Skaune
13 augusti 2009
har hört flera däckfirmor somm vill ha mer ju större däck, litwe märkligt tycker jag.

12 086 Inlägg
13 augusti 2009
Mortalis skrev:
ursäkta, men hur kan de bero på storleken? tongue Ja betalade lika mkt för skifte på mina 13" en gång i tiden som för 15" och för 17"...

För att de är svårare, krävs mer tid o precision att byta ett däck med lägre profil (vilket oftast går parallelt med storleken på fälgen).. det är iaf förklaringen jag kan komma på.

Samtliga däckmojjar i stan tar mer för större hjul, så jag antar att de är generellt.

Svetsare
3 150 Inlägg
13 augusti 2009
På saaben fick jag pröjsa ca 150kr per däck, och då va det avmontering för 4st däck samt omkrängning för dessa, samt balansering och montering av dessa. Så hela kalaset gick på ca 600kr. Kom in med hjulen på bilen och 4st däck på plåtfälgar (däcken på plåtfälgarna skulle på hjulen på saaben).

Tycker inte det va så farligt.
Senast redigerat av ZonaX (13 augusti 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 augusti 2009
åfan, har ja la haft tur då. då kanske man ska fråga trådskaparen vilken storlek han tänkt skifta för att se om priset e rimligt då.

OEM <3
6 957 Inlägg
13 augusti 2009
Mortalis skrev:
åfan, har ja la haft tur då. då kanske man ska fråga trådskaparen vilken storlek han tänkt skifta för att se om priset e rimligt då.

Vet en firma i stan som har en lista med 15-20" och pris därefter tongue

OEM <3

4 005 Inlägg
13 augusti 2009
150kr/däck tar de här

huh?
10 427 Inlägg
13 augusti 2009
Jag brukar få betala 125kr/st inklusive moms när jag byter, men
har uppnått någon slags stamkundsstatus på ett ställe så brukar oftast
betala halva priset. tongue Har nog skiftat däck på fälgar där 4-5ggr senaste åren.

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Tackar för alla svar, låter då som 300 kronor per däck är lite väl häftigt som jag trodde sad Har fortsatt ringa runt, lägsta priset jag fått ligger nu på 450 kronor för hela jobbet hmm

Mortalis skrev:

14-tum är det på fälgarna.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

12 086 Inlägg
13 augusti 2009
14" kan man ju kränga med bräckjärn tongue
Vaselin och 2 stora mejslar så fixar du det där själv! wink

8 928 Inlägg
13 augusti 2009
Kan ju vara bra att få däcken ballanserade också så 300:- som trådskaparen har fått som pris låter helt vettigt

Fotograf på Tierp iDag

4 299 Inlägg
1 827 Inlägg
13 augusti 2009
Tacka vet jag citydäck i Malmö... Dom hade tagit 75:- per däck för hela den proceduren du frågar om, dvs 300:- totalt.

Har nog vart inne där och krängt däck iaf 4 gånger bara i sommar! smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Varningar. 36
1 200 Inlägg
13 augusti 2009
Vi tar 65:-/däck oavsett storlek, utan balansering.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

5 089 Inlägg
13 augusti 2009
Hos oss tar vi 180 kr för ett sånt. och 200 kr för 17" och uppåt..
Priserna kan variera en hel del. och man får oftast vad man betalar för.

\Lindgren

Sök