5342
Sök

Batteri + stereo

2 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Hej alla jag behöver lite hjälp med min Opel

Det är så att bränsleförbrukningen har ökat pga stereon som är på cirka 600w rms baslåda och allt

det jag undrar kan det verkligen vara pga stereon som bränsleförbrukning ökar

när jag sätter volymen på max börjar varvmätaren i bilen skutta blinkande ljus

jag har grova kablar till slutstegeterna  21 mm²

Generatorn är från bosch 120 Amp det känns som om strömmen slukar direkt från generatorn och inte från batteriet

Batteriet i bilen är 70amp

när jag stänger av bilen och höjer på max volym i 10sek försvinner ljudet fram som om inte strömmen räcker till

start problem har jag inte med batteriet har testat batteriet i offline läge då är den på 12.5v

Behövs det en större batteri eller kanske en extra batteri?

Tacksam för hjälp bränsleförbrukningen ökar kraftigt vid hög ljud cirka 1l per mil när det egentligen skall vara 0.6

333 Inlägg
15 augusti 2009
de kan vara så att batteriet börjar bli dåligt så du får prova mäta batteriet va de e för spänning i de:P skulle jag tro iaf men vänta på fler svar:P

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 augusti 2009
Håller med Blondie1 här...låter som att batteriet har gjort sitt...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
jag vill ha en stark batteri som tål urladdningar vilken skall ja satsa på?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 augusti 2009
Bluepill skrev:
jag vill ha en stark batteri som tål urladdningar vilken skall ja satsa på?

Beror på hur mkt pengar du har att lägga.

För riktigt snabba urladdningar kan jag lätt säga Stinger (eller Hollywood Digitals då det mer eller mindre är samma batterier). Dock kostar dessa rätt mkt.

Annars för mer humana priser (2-2.5K) så har du bla Banner, Varta, Exide mfl....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
15 augusti 2009
Bluepill skrev:
cirka 600w rms baslåda och allt

Vilket steg är det och vilken bas?

Batteriet kan som sagt vara i dåligt skick, men du får också kolla upp tex batterijordkablarna så att de har bra kontakt med karossen+motorblocket. smile

Mät spänningen på själva batteripolerna (inte polskorna) när du spelar så högt att de främre högtalarna stänger av sig, då ser du direkt om det är för klent batteri eller ifall det kan röra sig om dålig kontakt i kablarna istället.

Sök