5469
Sök

Jag letar övningskörnings bil, sierra???

Majestas
1 319 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Tja, Jag undrar om Ford sierra är en bra övningskörnings bil.
Är tänkt att jag ska övningsköra i den tills jag fått körkort.
Jag fyller i november.
Så är en Sierra en rolig bil första vintern?

Tack, Mvh Macke.

Team VeboTrim

Örebroare i exil
970 Inlägg
8 augusti 2006
Vore jag dig, skulle jag nästan hellre satsa slantarna på en äldre BMW. Typ 320 E30. Driver i rätt ände + att dom går att få skapligt snygga smile Inget man kan säga om Sierran direkt... Enda fördelen med den är väl att den också driver i rätt ände. Men jag skulle defenitivt satsa på en E30

Hej FRA!

12 086 Inlägg
8 augusti 2006
Skulle inte köpt en E30 som förstabil lr tillomed övningskörningsbil.. För de första är de dyrare, svindyra att försäkra. Jag har haft 4 Sierra nu, skitbilar, javisst! men de är billiga, relativt driftsäkra o skitkul att leka med:) Man ska inte satsa på sin förstabil, speciellt inte inför vintern, vill nästan lova att du kommer skrota på ett lr annat sätt i vinter. Spec med en rwd som inbjuder till lek, köp en Sierra.. kör med den i vinter o skrota o köp en vettigare bil i vår.. mitt tips!
Senast redigerat av JapMax (8 augusti 2006)

Majestas
1 319 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
Skulle inte köpt en E30 som förstabil lr tillomed övningskörningsbil.. För de första är de dyrare, svindyra att försäkra. Jag har haft 4 Sierra nu, skitbilar, javisst! men de är billiga, relativt driftsäkra o skitkul att leka med:) Man ska inte satsa på sin förstabil, speciellt inte inför vintern, vill nästan lova att du kommer skrota på ett lr annat sätt i vinter. Spec med en rwd som inbjuder till lek, köp en Sierra.. kör med den i vinter o skrota o köp en vettigare bil i vår.. mitt tips!

Exakt som du säger hade jag tänkt, köpa en billig sierra ( under 10,000 ) Köra med det första vintern, sen på våren köpa en vättigare bil.

Team VeboTrim

12 086 Inlägg
8 augusti 2006
_MaCCe_ skrev:
JapMax skrev:

Exakt som du säger hade jag tänkt, köpa en billig sierra ( under 10,000 ) Köra med det första vintern, sen på våren köpa en vättigare bil.

haha, för 10k får du fan en fin Sierra! smile Köp definitivt en nyare med nya motorn.. mkt piggare än gamla Pintomotorn som sitter i gamla, DOHC motorerna har en tendens att blåsa topplockspackningen. Symtom som olje och vattenåtgång är dåliga tecken. Annars är de helt dugliga vinterbilar!

TVT Member
377 Inlägg
8 augusti 2006
Detta låter ju lovande smile har inte mycket att tillägga förutom att de är roliga att åka i wink har förvisso bara åkt i en men den var ju hyffsat pigg...lycka till med sökandet... skulle nog också satsa på en Sierra istället för en Bmw.... Ford e ju lite billigare  smilewink // Mvh Jocke
Senast redigerat av _JoCCeV (8 augusti 2006)

8 156 Inlägg
8 augusti 2006
Varför inte satsa på en Volvo 240? Snyggare bil får man leta efter (eller inte).
Perfekt för övningskörning. Rena rama stridsvagnen. Kvittar om du kvaddar den. Mister du en så står dig tusen åter typ. Har man dessutom en med dålig servo, dåliga bromsar, dålig koppling och med en växelknopp som kan ramla av lite när som helst, så har man en perfekt bil för övningskörning. Worst case scenario direkt liksom...

Inget ont om Volvos, men farsans gamla 245 gick på konstgjord andning...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Majestas
1 319 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Nej, ingen volvo. Möjligtvis en 945 classic som farsan har i företaget, men annars ingen 240 740.
Senast redigerat av _MaCCe_ (8 augusti 2006)

Team VeboTrim

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 augusti 2006
köp en sierra, jag har en sierra å jag har kompisar som har/haft sierra morsan å farsan har haft en hel del sierrer m.m å dom är mkt roliga bilar å jävlas sällan iaf dom jag/vi haft å dom är riktigt snygg oxå å billig, så vore jag du så skulle jag absolut sattsa på en sierra smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
_MaCCe_ skrev:
Nej, ingen volvo. Möjligtvis en 945 classic som farsan har i företaget, men annars ingen 240 740.

Det låter som om du har stil? 945 Classic är nog en av mina favoriter när vi snackar tegelstensvolvo...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Majestas
1 319 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
_MaCCe_ skrev:

Det låter som om du har stil? 945 Classic är nog en av mina favoriter när vi snackar tegelstensvolvo...

Visst, lite små rolig e den väl. 136 påsar ( ltt ) går att få en rätt rolig bil utav den!!

Team VeboTrim

Sök