3854
Sök

Motorbyte på Volvo V40!

9 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hej,

Jag har en Volvo V40 2,0 -96 och fundera på att köpa en 2,0T motor på skroten.
Är det någon som vet om en sådan motor passar eller måste man göra om något?
Och vad säger besiktningen, är det bara att göra en sådan omregistrerings besiktning eller vad det nu heter?

/Daniel

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 augusti 2009
dannepolarn skrev:
Hej,

Jag har en Volvo V40 2,0 -96 och fundera på att köpa en 2,0T motor på skroten.
Är det någon som vet om en sådan motor passar eller måste man göra om något?
Och vad säger besiktningen, är det bara att göra en sådan omregistrerings besiktning eller vad det nu heter?

/Daniel

Motorn om sådanpassar, men du behöver även byta minst växellåda + drivaxlar + koppling + avgassystem + kabelhärva + styrbox inkl imobilizer nycklar och nyckellås + motorupphängning + bromsar. Du behöver även köpa till kylare med fläktar, intercooler, tryckrör osv...

motorer har jag om du behöver men fan vet om det är lönt alltså...  säg att du hittar en BRA motor för 8000kr sen skall du ha styrbox + kabelhärva nycklar mm från en och samma 2,0t = ~7000kr + växellåda 5000kr + IC och kylare 3000kr + fläktar 1000kr + motorfästen och kraffs 1000kr + BRA drivaxlar 5000kr   det drar iväg...

skulle kosta dig lika mycket som att köpa en hel 2.0t -01:a och då får du en fin bil på köpet wink   och då får du en bil som är laglig att framföra på allmän väg dessutom

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök