2150
Sök

Mitsubishi Galant skorrar ordentligt

282 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan, jag har just tryckt in två baslådor med 2x8" och 2x12" och det basar på ordentligt. Det enda som jag stör mig på är fjortis-skorrandet från regplåt/baklucka. Ska testa lägga silikon/lister bakom regplåten men skulle behöva något tips om hur man bäst förhindrar att bakluckan låter. Någon som har en fin lösning på problemet? Jag gillar inte när hela jävla bilen låter som någon fjortisraggarbil.. smile Jag har som sagt en Mitsubishi Galant -90 Hb och jag har placerat ena lådan med ryggen mot ryggstödet och andra med ryggen mot den bakre lådan. Båda lådorna är slutna.
Senast redigerat av Memoria (20 augusti 2009)

Osponsrad
1 631 Inlägg
20 augusti 2009
Billig bitumenmatta från mekonomen, byggskum om du har plats i luckan, sen finns det en rad olika dämpningsmaterial om man skall vara riktigt seriös, typ som FatMat eller Noisekiller som styvar upp plåten. sen finns det ju kardborreband du kan sätta på skyltens baksida eller vanlig dämpull (det funkade för mig)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

282 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Jag ska svänga förbi Mekonomen och se om dom har bitumenmatta. Hur fäster man den på bästa sätt? Har inte haft det här problemet förut så jag har inte speciellt stor koll smile

2 914 Inlägg
20 augusti 2009
Memoria skrev:
Jag ska svänga förbi Mekonomen och se om dom har bitumenmatta. Hur fäster man den på bästa sätt? Har inte haft det här problemet förut så jag har inte speciellt stor koll smile

jag la en dämpmatta från en gammal volvo 140 som satt i taket, la den bakanför regplåten och drog fast den med 4 st bultar tongue

282 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Och hur monterar man skiten så att inte bakluckan låter så mycket? smile

Sök