Kasset spelare i saab 9-5 varför ?

s-o
18 augusti 2009 · 14 Inlägg

Varför sätter man kasset spelare i en ny bil när året var 2005 ? Skyl inte på att det e saab för det förekommer i fler nyare bilar..

FLindgren
18 augusti 2009 · 5 089 Inlägg

För att vissa länder inte har fått cd skivor än?big_smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
18 augusti 2009 · 6 170 Inlägg

För att många som kör bilen är medelålders eller äldre = dom har gamla disco-band kvar sen tidigt 70-tal = det sitter en kassetspelare i AS2 och AS3 (förutom CDn såklart tongue).

Om man bara valde lilla stereon AS1 så fick man endast CD-spelare.


Men om du nu stör dig så mycket på den så kan du ju alltid byta stereo, en jvc kw-avx810/820 eller kw-nx7000 passar finfint i bilen och går att köpa rattadapter till för 400kr ungefär wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
18 augusti 2009 · 651 Inlägg

s-o skrev:
Varför sätter man kasset spelare i en ny bil när året var 2005 ? Skyl inte på att det e saab för det förekommer i fler nyare bilar..

Kan peta in ett sportigare exempel: Nissan 350z smile Hell, inte ens min Skoda har det wink

Senast redigerat av _ZooN_ (18 augusti 2009)

s-o
20 augusti 2009 · 14 Inlägg

Tack FLindgren och TBOC_Razor  för info mvh S-O smile

viccoA
20 augusti 2009 · 3 111 Inlägg

Svaret är inte att användarna är gammaldags utan bilindustrin består av förlegade utvecklare.
I Saab 9-3SS har det aldrig gått att få kasettspelare så att 9-5 är baserad på en väldigt gammal bil märks även trots facelifts.

Jag skaffade CD-spelare -89 och då var jag väldigt sen, kasettband har jag inte kunnat spela sen gud vet när. Stöd för minnesstickor, I-pod, Bluetooth och annat som har funnits i mer än 10 år har ju precis börjat bli standard i bilarna.

Nybilsköparna ställer för dåliga krav helt enkelt.

Senast redigerat av viccoA (20 augusti 2009)

Epitaph
20 augusti 2009 · 835 Inlägg

Att inte USB eller åtminstone AUX-ingång har varit standard sen -00 är för mig ett av livets stora mysterier. Det och att man inte kan pimpa bilar i GTA4.

WeDo
20 augusti 2009 · 3 390 Inlägg

Eller orginal cd med stöd för mp3 är väl ännu värre.... DET om nått borde väl vara standard ?  Polarens Passat TFSI 07:a hade inte ens det... hmm

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
M1Get
20 augusti 2009 · 360 Inlägg

WeDo skrev:
Eller orginal cd med stöd för mp3 är väl ännu värre.... DET om nått borde väl vara standard ?  Polarens Passat TFSI 07:a hade inte ens det... hmm

En bekants Peugeot 407 08:a har faktiskt orginalstero med stöd för mp3. Men det är som du säger, det är inte många bilar som har det vilket är jäkligt konstigt egentligen. hmm

Har inte sett många bilar nya bilar som har stöd för usb/aux mm i deras orginalsteros. Det är som andra i tråden påpekat = konstigt, framförallt när man kan få en hel ny stero med usb för 3-400 på teknikmagasinet/biltema.

Saab_Diana
20 augusti 2009 · 401 Inlägg

för att man ska kunna lyssna på gamla country kassetter från 80 talet?

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
twin_cam Smålänning
20 augusti 2009 · 7 877 Inlägg

Ja, skandal är det egentligen...

Enda bilen med fabriksstero jag kört som ens kunnat ta MP3 är en Peugeot Bipper -09, men den hade inte stöd för att visa filnamn.

Fattar inte att dem ska behöva vara så efter... MP3 bilstereo har ju funnit sen MP3 kom typ... och CD stereo har ju funnits sen det glada 80-talet.

Jag menar, hur mycket kostar det egentligen att sätta in en liten USB-slot?

Sen att dem bara gör det värre och värre för folk som vill byta till riktiga apparater med grundläggande funktioner är också oerhört korkat.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
christofer_k Vorsprung durch Technik
20 augusti 2009 · 2 432 Inlägg

farsans bmw e90  320tdi -05 har  mp3 spelare orginal + aux åså har den inge kaset fast då har den ju navi

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang