5843
Sök

Såstips till baconlindad kycklingfilé?

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Är så att på Fredag ska jag tillaga middag som då består av baconlildad kycklingfilé och skivad nypotatis som man steker i ugnen med lite olivolja på, men min stora fråga är vad man ska ha för trevlig sås till?
Min fantasi har helt tagit stopp tyvärr!

Hoppas där finns några matintresserade personer som kan hjälpa en smile

Tack på förhand / Marcus

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 augusti 2009
Gör så till såsen:
en fin hackad lök,ca 50gr.
frässa det en stund i oliveolja.
Lägg i två soppasked dijon senap, ett glas vitvin, 1dl grädde, koka upp sakta tills du når rätta tjocklek, avsluta med en klick smör salt och peppar.
När dina kycklingfileer är klara, lägg dom i såsen 10 -15 minuter i låg värme innan du serverar.
Med potatis, blanda lite lök, paprika, färsk timjan, basilika, oregano, rosmarin och vitlök. salt och peppar.
allting blir muns!wink
Dricka till det, vitvin eller rosevin.

Smaklig måltid.
Senast redigerat av alain (19 augusti 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

373 Inlägg
19 augusti 2009
gör en gräddsås av skyn från kycklingen

Supraman
2 300 Inlägg
19 augusti 2009
dom flesta smaker går bra, men brukar va uppsjattat att man gör smaker som håller sig till vad de e för säsong.
Nu kommer svanpen så kanske en kantarellgräddsås skulle fungera?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

www.klockren.nu
476 Inlägg
20 augusti 2009
alain skrev:
Gör så till såsen:
Lägg i två soppasked dijon senap, ett glas vitvin, 1dl grädde, koka upp sakta tills du når rätta tjocklek, avsluta med en klick smör salt och peppar.
När dina kycklingfileer är klara, lägg dom i såsen 10 -15 minuter i låg värme innan du serverar.
Med potatis, blanda lite lök, paprika, färsk timjan, basilika, oregano, rosmarin och vitlök. salt och peppar.
allting blir muns!wink

Smaklig måltid.

Jävlar va hungrig jag blev nu tongue

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Möbelutkörare
358 Inlägg
20 augusti 2009
alain skrev:
Gör så till såsen:
allting blir muns!wink

Smaklig måltid.

du de där lät riktigt gött..

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
20 augusti 2009
MangoRaya! Det passar skitbra till kyckling är dock osäker på hur bra den går till potatis. Men till pasta är den grym!

http://www.matservice.se/bilder/stora/7313161404987.jpg

http://www.rydbergs.se/produkter.asp?pI … ;pageID=18
Senast redigerat av -Mackan- (20 augusti 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

R1 driver!
5 128 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Tack så mycket för alla tips! Första tipset lät riktigt gott, men har tyvärr inget vin! Men tips nr 2 med svamp lät helt toppen! Och sista förslaget, gillar inte att köpa färdiga såser wink Men tack för tipset smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
21 augusti 2009
Ostsås funkar alltid. Sedan körde morsan med nån "3-pepparsås" eller nåt sånt nån gång. Gryyyymt gott faktiskt! Krämiga pepparsåser som man gör själv is the fucking shit! Kan eventuellt fixa fram ett recept om jag orkar... sitter dock på jobbet nu! :S
Senast redigerat av Hexenhammer (21 augusti 2009)

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Sån 3 pepparsås brukar va riktigt god! Kan se om jag hittar något bra smile Tack för tipset!

1 814 Inlägg
21 augusti 2009
_DamnIt skrev:
Sån 3 pepparsås brukar va riktigt god! Kan se om jag hittar något bra smile Tack för tipset!

Den duger?
Senast redigerat av expect1991 (21 augusti 2009)

Sök