7769
Sök

GAS Kondensator HJÄLP!

404 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Tjena. Jo det är såhär att jag nyligen kopplade in en kondensator från gas. Har kopplat på pluspolen, slad från batteriet som innan gick direkt till slutsteget sedan en kabel mellan kondensatorn och slutsteget. Och förstås jordkabeln till chassit. Men den funkar ändå inte? Någon som vet vad detta kan bero på?. Har redan försökt byta jordpunkt men det hjälpte inte.

Den är stendöd och visar ingenting. Dock när jag kopplade in den smällde jag säkringen som kom från sladden på batteriet. Har ju förstås bytat den och steget funkar som det ska men kondensatorn gör ingenting.

Kan även tilllägga att när jag kopplade in den först så hade jag satt båda pluspolerna på minus på kondensatorn därför funkade det inte först. Men sen bytade jag plats på dem och det hände fortfarande ingenting. Är inte så "bra" på det där med el så jag missade vilket som var rätt. Kan detta ha förstört den? för isåfall kan jag ju lika bra gå och köpa en ny smile

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

1 915 Inlägg
21 augusti 2009
Laddade du upp kondingen först med motstånd innan du kopplade in den  ?
"Den är stendöd och visar ingenting" Är det display på den ? Isåfall har den säkert en remote som ska kopplas in.

Är den trasig så köp ett batteri till om du behöver mer ström, istället för att köpa en konding...

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Egen företagare
864 Inlägg
21 augusti 2009
Det kan vara så att det är lite grejer som är lösa i dessa gas kondingarna, om man tar loss de 2 muttrarna så man får av plasten, då kan det vara så att de grejerna kabel sitter fast i är lös på kondingen där neri, så har de jag köpt varit iaf. drar man bara åt dom grejerna så är det bra att sätta tillbaka plasten och på med kablarna.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

404 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Okej ska prova att spänna dem då. För de var faktiskt lite lösa tycker jag!. Sen står det ju inget i manualen om att man behöver någon remote till den. Och ja det är displayen jag menar. Men får prova mig fram annars får det bli ett batteri från biltema smile

1 915 Inlägg
21 augusti 2009
Är din konding ny eller beg ? Om den är beg, funkade displayen förr ?

Om det ska kopplas in en remotekabel så har du en 3e anslutning på kondingen, annars är det bara 2st (- & +)

En konding jag hade förr var det display på, den hade remote för att displayen skulle funka, men kondingen funkar som den ska även om displayen är trasig, gjorde iaf min. Orsaken var att kondingen satt för nära baslådan så displayen vibrerade sönder sa de när jag lämnade in den på garantin.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

404 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Nä där är ingen tredje anslutning så det beror inte på det. Men ja ska pilla lite med det imorgon smile

Sök