Skillnad B230FT & B230ET

StlpMK Team T-Röd Racing
26 augusti 2009 · 507 Inlägg

Vad e det för Skillnad på volvo'a B230FT & B230ET motorer
Jag vet vilka bilar dom sitter i men, vad e det för skillnad?
B230FT har ju 165 hk å B230ET 182 hk. cool

Senast redigerat av StlpMK (26 augusti 2009)

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
26 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

Finns det verkligen en motor som heter B230ET trodde det va B23ET

Å dom har lite andra lager å så B230 å en såndärinag lågfriktionsmotor å har mindre lager det e väll den största skillnadn

FT e väll med Katt å en annan insprutning me

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Xuri One Man Clan
26 augusti 2009 · 4 287 Inlägg

SÖK tror de finns hundratals om inte tusentals trådar om detta...

et är en gammal motor utan katt tex  därav mer effekt...
et har annan kamaxel också..

å et är en gammal motor med lite sämre grejer i.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
StlpMK Team T-Röd Racing
26 augusti 2009 · 507 Inlägg

Vilken moter e bäst att trimma då?

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Xuri One Man Clan
26 augusti 2009 · 4 287 Inlägg

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK

å vad menas med trim ? borrad luftbur å bortplockad ljudämpare  eller?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Lindgren__ DHL:are
26 augusti 2009 · 41 Inlägg

B230FT har oljekylda kolvar och är mkt bättre att trimma på iaf 96 och nyare sen har väl b230ET 531 topp orginal medans ft bara har 530in men sen har etn ingen märkvärdig kam är samma som sitter i b230F vart lite grötigt men hoppas att du fått lite svar tongue

Volkswagen Passat V6 TDI 4Motion "The black Pearl" (2002)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
26 augusti 2009 · 3 180 Inlägg

Lindgren__ skrev:
B230FT har oljekylda kolvar och är mkt bättre att trimma på iaf 96 och nyare sen har väl b230ET 531 topp orginal medans ft bara har 530in men sen har etn ingen märkvärdig kam är samma som sitter i b230F vart lite grötigt men hoppas att du fått lite svar tongue

230ET har väl A-kam och 230F har M-kam?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Xuri One Man Clan
26 augusti 2009 · 4 287 Inlägg

Lindgren__ skrev:
B230FT har oljekylda kolvar och är mkt bättre att trimma på iaf 96 och nyare sen har väl b230ET 531 topp orginal medans ft bara har 530in men sen har etn ingen märkvärdig kam är samma som sitter i b230F vart lite grötigt men hoppas att du fått lite svar tongue

Har du testat trimma så du vet vilken som är bäst ?

Kolvkylning  påverkar inte så mycke om du inte ska upp på ett par hundra häst så lyssna inte på vad som är dittan å dattan..

230et har A-kam, 531 topp
230fk = 530 å T-kam...

230F har M-kam å den suger dolme...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang