9726
Sök

Konstruktion av baslåda

low_and_loud
25 augusti 2009
Trådstartare
Funderar lite runt mitt kommande bygge har några små frågetecken.

1.finns det något generellt minimum mått på hur nära jag kan sätta basen i förhållande till sidoväggen eller kan jag helt enkelt tajta till det på det hållet och bygga lådan mest på djupet.

2.portade lådor samma sak där hur nära kan jag placera porten intill sidoväggen.

3.har lådans form någon betydelse ? huvudsaken är väl att jag har rätt volym eller?

low_and_loud
25 augusti 2009
Trådstartare
Ingen som kan svara på detta ?

low_and_loud
25 augusti 2009
Trådstartare
project_black_v70N skrev:
Ingen som kan svara på detta ?

Eftersom ingen verkar orka svara på detta letar jag väl upp svaren själv då!
fråga 2 löst.

ljudfantast
1 372 Inlägg
25 augusti 2009
folk sitter inte standby för att spana på trådar. Du får helt enkelt vänta tills någon som vill svara på din tråd gör det, ingen anledning att vara otålig.

Ett tips är att PMa någon.

low_and_loud
25 augusti 2009
Trådstartare
michieff skrev:
folk sitter inte standby för att spana på trådar. Du får helt enkelt vänta tills någon som vill svara på din tråd gör det, ingen anledning att vara otålig.

folk brukar dock vara rätt bra på hugget här. ska väl hör med min bilradioleverantör oxo.

Ett tips är att PMa någon.

21 761 Inlägg
26 augusti 2009
finns det något generellt minimum mått på hur nära jag kan sätta basen i förhållande till sidoväggen eller kan jag helt enkelt tajta till det på det hållet och bygga lådan mest på djupet.

Man kan sätta basen i kant med sidoväggen, åtminstone för "normalt" bruk så blir det inga konstigheter.

har lådans form någon betydelse ? huvudsaken är väl att jag har rätt volym eller?

I princip har inte lådformen någon speciell betydelse, däremot gäller ju att tex avståndet mellan basens magnet och motstående vägg bör vara minst lika stort som diametern på magnetens ventilationshål. smile

low_and_loud
26 augusti 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
finns det något generellt minimum mått på hur nära jag kan sätta basen i förhållande till sidoväggen eller kan jag helt enkelt tajta till det på det hållet och bygga lådan mest på djupet.

Man kan sätta basen i kant med sidoväggen, åtminstone för "normalt" bruk så blir det inga konstigheter.

har lådans form någon betydelse ? huvudsaken är väl att jag har rätt volym eller?

I princip har inte lådformen någon speciell betydelse, däremot gäller ju att tex avståndet mellan basens magnet och motstående vägg bör vara minst lika stort som diametern på magnetens ventilationshål. smile

okej fast på det hållet har jag gått om space. tänker mer på sidorna men en sa att det ska räcka med 2,5 cm på sidorna om basen.

Sök