4797
Sök

Vill ni hjälpa mig att värdera min bil?

Svindåre
1 433 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Tja, tänkte om garaget kunde hjälpa mig med vad ungefär min bil är värd.

Nissan 200sx -92. 14500 mil

Bilen är obesiktad och avställd. Rost bak höger (bakom hjulet), men inte mer.
Buckla på höger framskärm. Bilen är komplett men vissa delar ligger i lådor.

Exteriör
* Nylackerad backlucka med borttagen vinge
* Svart huv med hål i, + vit originalhuv (Finns nån liten buckla i den)
* Nya baklysen
* Borbet 17x8tums fälgar med 235bak å 225 fram

Motor
* Turbo från s14 (T28)
* Ny frontmonterad intercooler med alla anslutningar (Ditmonterad)
* Ny dumpventil
* Nytt rostfritt avgassystem 3"
* Nytt extraktorgrenrör
* KN Sportluftfilter (Skitigt)

Interiör
* Racestolar (Ett jack i förarstolen, ca 1cm)
* Durkaluminium mattor både fram och bak
* Nya fotpedalsplattor
* Ny växelspaksknopp
* Ny Sportratt
* Silverlackad panel
* Blå led i Taklampa och i Luftgångarna
* Oljetemp, oljetryck å laddtrycks mätare från Autostyle

Stereo
* Jvc CD/Mp3 spelare
* Rockford fosgate Punch 6.5" högtalare i dörrarna en är det ett hål i (Efter missöde med skruvmejsel, men inga missljud vad jag kan höra, men det läre väl börja låta illa om den snart)
* Slutsteg under passagerarstolen (Vet inte vilket märke det är, 2 kanals är det iallafall)

Har även 2 extra däck med bra mönster, ett Maximabatteri och "M3" speglar till den.

Så, vad tror ni att jag skulle kunna få för den?

Edit: skrivfel
Senast redigerat av ErskPersk (27 augusti 2009)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

7 120 Inlägg
27 augusti 2009
Jag hade nog gett 30k

Svindåre
1 433 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Jag hade nog gett 30k

ok, Flera får gärna ge värdesuppskattning smile

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen

4 682 Inlägg
27 augusti 2009
två påsar chips å en flaska lemonad skulle jag ge för den.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
27 augusti 2009
nån stans 30 - 50 smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
528 Inlägg
27 augusti 2009
Svårt att säga ju för egentligen är väl det enda som spelar roll vad en faktisk köpare vill betala, och vad folk som inte vill köpa är beredd att betala är ju bara nonsens. Själv hade jag aldrig köpt en avbeställd obesiktigad bil såvida den i princip inte är _rejält_ mycket billigare än bilar i samma skick som är påställda och besiktigade. Jag häpnas rätt ofta över vad folk betalar för sina gamla asiatiska racebilar så den kan mycket väl gå för mer än en volvo 940; but who knows. 
När jag sålt bil har jag kollat runt blocket efter liknande objekt och lagt mig kring vad som verkar vara "marknadsmässigt" pris.

Svindåre
1 433 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
två påsar chips å en flaska lemonad skulle jag ge för den.

Done deal? smile

Svindåre
1 433 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Rensvinf skrev:
Svårt att säga ju för egentligen är väl det enda som spelar roll vad en faktisk köpare vill betala, och vad folk som inte vill köpa är beredd att betala är ju bara nonsens. Själv hade jag aldrig köpt en avbeställd obesiktigad bil såvida den i princip inte är _rejält_ mycket billigare än bilar i samma skick som är påställda och besiktigade. Jag häpnas rätt ofta över vad folk betalar för sina gamla asiatiska racebilar så den kan mycket väl gå för mer än en volvo 940; but who knows. 
När jag sålt bil har jag kollat runt blocket efter liknande objekt och lagt mig kring vad som verkar vara "marknadsmässigt" pris.

Ok, jo det är ju helt sant, men nu frågade jag om värdesuppskattning från er, och inte om det är rätt köpare eller inte.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
27 augusti 2009
30 000kr(men det beror visserligen på hur mycket rost det är och hur stor bucklan är)?

Svindåre
1 433 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Wanegardh skrev:
30 000kr(men det beror visserligen på hur mycket rost det är och hur stor bucklan är)?

Rosten är i stort behov av att lagas om man säger så, det har varit något hål där innan så att sand har kommit in och lagt sig där. grävde ur 3 nävar grus därifrån. men om vi säger att det är ungefär 1.5x1 dm rost där. bucklan är mindre. kanske 1dm rakt över.

Bör även tillägga att de delar som jag har köpt till den (Allt som står som nytt/ny inkl stereo, högtalare och stolarna) har ett värde på runt 20k
Senast redigerat av ErskPersk (27 augusti 2009)

2 182 Inlägg
28 augusti 2009
ErskPersk skrev:
Bör även tillägga att de delar som jag har köpt till den (Allt som står som nytt/ny inkl stereo, högtalare och stolarna) har ett värde på runt 20k

Det spelar ingen roll, även om du lägger ut 100 000:- på bilen, det ökar inte värdet på bilen väsentligt mycket.

Så räkna med vad man får ge för en orginalare, sen dra bort nåra tusenlappar för rosthålet.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 augusti 2009
Nu kommer det ploppa in gissnignar runt 30k bara för att det är kul att vara med i debatten... och visst du kan nog få 30kkr för den OM du fixar alla felen på den.  en bil delvis nedmonterad i lådor drar ner priset rejält.  Jag skulle säga kring 10000kr max.  och det är liksom inget skämt eller skambud utan det drar ner priset med en obes, avställd bucklig bil delvis nermonterad i kartonger.

montera ihop och besiktiga så kan du säkert begära dina 30kkr.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

pnorberg
28 augusti 2009
Som Niklas1987 säger, att man lägger ut en massa på bilen ökar inte värdet. Det är trotsallt bilen man köper. Samt att trim är något som jag brukar akta mig för då man själv inte vet hur det är gjort.
Rost är ett helvete och drar ner priset alltid rejält, obesiktad och oskattad drar ännu mer ner. Du säger att du har svart huv med hål? Hål på huven är inte precis värdeökning utan snarare tvärtom.
Mer saker:
Baklyktorna, troligen ej EU godkända.
Har du kvar originalstolarna? originalratt? vädringsgallret som blivit ersatta med mätare? Original knopp? Original baklyktor?
Allt detta anser jag iaf sänka värdet på bilen avsevärt, visst finns de dem som tycker det här ökar värdet.

På något skumt sätt har s13 blivit dyrare med åren, när jag köpte min gamla för 6 år sedan betalade jag 35.000 kr, helt original i riktigt bra skick.
Nu när jag har varit på jakt efter en s13 igen får jag betala samma summa för en bil som är rostfärdig, skadad lack, missljud från motorn, lamell som är slut, fuktskador m.m. Vilket jag finner väldigt intressant.

Men nej, tyvärr skulle jag inte värdera din bil mer än till 20.000 kr.
Släng på originalhuv, originalbaklyktor, ratt, m.m. besikta den och skatta så lär du säkert få en 25.000 kr, som sagt, du har grävt ut tre nävar grus från rosthålet, det döljer sig garanterat mycket mer rost än vad du själv ser. Tyvärr är det så med rost...
Vill du få ut mer pengar så plocka bort sånt som du lagt ut pengar på som ratt m.m. och sälj det på sidan om.
Jag låter säkert väldigt negativ men tyvärr är det så, man måste vara realistisk.

Är bilen inte komplett heller, alltså man måste bygga lego med den? max 15.000 då. sorry.
Senast redigerat av pnorberg (28 augusti 2009)

1 335 Inlägg
28 augusti 2009
25'000 typ

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 augusti 2009
säger också MAX 10 000kr och det är om man nu inte skulle råka springa på en originalbil för ungefär samma pengar...

Allt du gjort på den minskar värdet, och enligt mig gör bilen mer oattraktiv än en originalbil i samma prisklass (10k+-) mest på grund av att man letar ett objekt att bygga på när man köper så billiga sportbilar... då vill man ju ha en originalbil när man börjar så man slipper rätta till allt som någon tidigare ägare ställt till med. plus att din inte ens är ihopsatt..

om den nu varit besiktad, rostlagad och inte bucklig och ihopsatt så kanske den är värd 20k pga. allt som du gjort med den..
Senast redigerat av AcesHigh666 (28 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Svindåre
1 433 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
torpis skrev:
Jag skulle säga kring 10000kr max..

http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ … =5&w=3

Dendär bilen är MYCKET mer illa än min och den ska han ha 11k för. Alldrig att min bil är lika mycket värd som den.

4 682 Inlägg
28 augusti 2009
ErskPersk skrev:
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_200sx_s13_23064320.htm?ca=5&w=3
Dendär bilen är MYCKET mer illa än min och den ska han ha 11k för. Alldrig att min bil är lika mycket värd som den.

bara för att han har satt priset till 11k betyder inte att nån vill köpa den för det priset wink.

Svindåre
1 433 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
ErskPersk skrev:
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_200sx_s13_23064320.htm?ca=5&w=3

bara för att han har satt priset till 11k betyder inte att nån vill köpa den för det priset wink.

You have a point. men det visar ju nånting iallafall.

3 295 Inlägg
28 augusti 2009
ErskPersk skrev:
torpis skrev:
Jag skulle säga kring 10000kr max..

http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_ … =5&w=3

nej du har nog rätt, den är inte värd så mkt, 8000 då? wink montera ihop bilen så blir den värd mer big_smile

Sök