2265
Sök

Spelar det någon roll hur långt in porten går i lådan?

stahre
30 augusti 2009
Trådstartare
Hej, undrar om det spelar någon roll om man har, låt säga halva röret utanför lådan och den andra hälften i eller ska man sätta tratten mot baffeln och ha hela röret i lådan? Hur vet man hur det är tänkt om man har en lådbeskrivning, tänkte att röret tar väl mer volym desto mer som är inne i lådan?

om jag har hela röret i lådan jag ska bygga blir det 10 cm mellan bakre väggen och röret, alltså djupet på lådan är 360mm och rören är 260mm långa, det går bra va?
Senast redigerat av stahre (30 augusti 2009)

260 Inlägg
30 augusti 2009
nej det spelar ingen roll hur du har röret.. bara att det blir någon l mer/mindre volym. Så länge röret är i rätt längd ska det bli bra

21 761 Inlägg
31 augusti 2009
stahre skrev:
Hej, undrar om det spelar någon roll om man har, låt säga halva röret utanför lådan och den andra hälften i eller ska man sätta tratten mot baffeln och ha hela röret i lådan? Hur vet man hur det är tänkt om man har en lådbeskrivning, tänkte att röret tar väl mer volym desto mer som är inne i lådan?

I ditt fall blir lådvolymen nästan 2,5 liter större ifall båda rören sitter "halvvägs" utanför lådan, dvs inte speciellt märkbar skillnad med tanke på den totala lådvolymen.

stahre skrev:
om jag har hela röret i lådan jag ska bygga blir det 10 cm mellan bakre väggen och röret, alltså djupet på lådan är 360mm och rören är 260mm långa, det går bra va?

Ja, med 4" rör så går det bra när avståndet till bakre väggen vägg är 10 cm. En generell rekommendation är att avståndet mellan rörmynning och motstående föremål bör vara rörets innerdiameter eller större. smile

Sök