5020
Sök

Jobba som bil lackerare?

191 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Tjena jag sitter och är jävligt nyfiken på att jobba som billackerare,Jag är ju utbildad bil mekaniker och tog studenten nu i sommras.Som sagt väldigt nyfiken och vill gärna veta lite mer om jobbet:) Är det verkerligen farligt som folk säger som får lng problem o dylikt eller är det bara myt? Jag menar man har ju mask o så ju. Så om det är någon som jobbar som lackerare här på gorg så berätta gärna lite mer är nyfiken som fan:D tack på förhand/Rickard

648 Inlägg
31 augusti 2009
Det är väldig fin utrustning nuförtiden med alla bestämmelser ,dom är stenhårda,,vattenbaserade färger sen många år tebax osv osv

men det är ett väldigt slitsamt yrke bara så du är beredd på det.

191 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Ja jovisst men det e ju inte så jävla kul o ligga med andningshjälp när man är gammal och grå:P Jaså e det bra pröjs med visste jag inte:P Bara ös på med mer svar big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2009
DirektorIsaksson skrev:
...Jaså e det bra pröjs med visste jag inte...

Bullshit. tongue

Färg för 500kr, svart betalning på 20 000kr, klart som fan att det betalar bra.
Visst att arbetet tar lite tid, men inte såååå lång tid. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 534 Inlägg
31 augusti 2009
använder man alla säkerhets grejer så händer det inget
ska själv bli lackerare så

325 Inlägg
31 augusti 2009
bästa jobbet du kan ha om du är bilintresserad.men väldigt otacksamt ibland

En gång till nu
760 Inlägg
31 augusti 2009
Iam2fast4U skrev:

Jag är ingen lackerare, men jag använder mask/friskluft titt som tätt i mitt yrke, de finns inget som inte tar på en när man är i en osig miljö, de kommer alltid partiklar i lungorna.
finns alltid gråzoner tyvärr, men använder man rätt grejer kommer man en jävligt bra bit på vägen iaf! smile
Senast redigerat av alexxe (31 augusti 2009)

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Hjultomte
1 500 Inlägg
31 augusti 2009
Iam2fast4U skrev:

Uhm vanliga masker sånna blåa roliga ger en bra kondens vid långvarig andvändning. Jag har varit billackerare o på min utbildning samt jobb sa dom "tja man kan välja. Kemiskt eller vanlig lunginflammation om man har otur"

Jag körde naturligt. (Utan skydd storsett alltid o sattsa på kemisk)

Det med bra med cash det märkte jag inte heller av. Dock jobba ja på ett litet ställe men ja det va inte direkt så man sa WOAW. 10k Ut :S Sämsta jag har haft dock ^^

annars billackerare är ett bra yrke. men massa jobb o slit blir det. man har mycke nytta av det privat också smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Finlirare
478 Inlägg
31 augusti 2009
Man lär ju bli poppis om man har en massa bilintresserade vänner.  big_smile Man kan ju göra mycket svart som lackerare och man kan ju spara en jävla massa pengar till egna projekt om man kan lackera.

283 Inlägg
31 augusti 2009
riktigt bra utbildning, gick själv ut nu iår som färdigutbildad lackerare. men jobbar som bilmekaniker p.g.a att det inte finns några lackjobb i närheten.

Sök