att jag hyser agg mot uniformerade män? nej, men människor i uniform brukar tro att dom kan behandla oliktänkande annorlunda. är det så jävla chockerande det jag skriver? har du bott under en sten de senaste 20 åren? jag har ju skrivit att jag tycker en del poliser är schyssta, missade det?
sen bara för jag tar upp olika exempel som hänt dom senaste 5 åren så betyder inte det att det är någon som händer varje dag. men det är nog oftare än normal svensson. och en normal svensson skulle nog inte heller acceptera allt skit som vissa minoriteter får utstå.
jag är ju "kyrkgosse", mitt straff register är ju helt tom, inte ens böter eller blivit ertappad med trimmad moppe. inte en enda betalnings anmärkan, inte ens lån. så jag vet inte hur mycket mindre jag kan tynga ner det svenska lag systemet?
jag kommer inte lägga ner någon energi på att försöka få er förstå från min synvinkel, det krävs nog lite verklighets koll på vad som händer i vissa subkulturer för att kunna visa sympati och kanske ens ändra åsikt om att polisen bara gör rätt och har rätt alltid.