Köpte nyligen en Mazda 626 -95. Jag tror att det är originalradion som sitter i, en Blåpunkt kassettbandspelare Antennen sitter i vänstra stolpen framför förarplatsen och är utdragbar, dock vill man inte göra det för det ser för jävligt ut, och den svajar så mycket att den nästan repar taket då.
Mottagningen är riktigt illa jämfört med Volvon som också har lika gamla originalgrejer i och dessutom en antenn som bara är en fjärdedel så lång.
Vad kan man kolla/rengöra/putsa på som kan vara boven? Byta antenn kanske? Är nyare antenner annorlunda/bättre?
Köpte nyligen en Mazda 626 -95. Jag tror att det är originalradion som sitter i, en Blåpunkt kassettbandspelare Antennen sitter i vänstra stolpen framför förarplatsen och är utdragbar, dock vill man inte göra det för det ser för jävligt ut, och den svajar så mycket att den nästan repar taket då.
Mottagningen är riktigt illa jämfört med Volvon som också har lika gamla originalgrejer i och dessutom en antenn som bara är en fjärdedel så lång.
Vad kan man kolla/rengöra/putsa på som kan vara boven? Byta antenn kanske? Är nyare antenner annorlunda/bättre?
Din antenn verkar ha nått sitt bäst före datum. Det bästa du kan göra är att byta till en ny.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
inte för att jag tror att det är felet nu men jag har sett STOR skillnad på mottagningen mellan olika spelare. min pioneer som jag har nu har inte en SUCK om man gämför den och en från 1995 som jag har liggandes, (bara en parantes. inget jag tror att är fele nu)
Senast redigerat av kalle_kalle (3 september 2009)