9455
Sök

Basar i s40 på sidorna, alltså där förvaringsfacken är?!

Yrkeschaufför
165 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Som topic, går det att sätta en 12" på varje sida bak eller är dem för långt från kupen för att det ska bli någon effekt? Jag tänkte bygga ut ljudet i bilen, men flickvännen förbjuder mig att ta för mycket utrymme tongue   Så tänkte att detta skulle kunna vara en bra lösning.

Sen undrar jag om man ska koppla in framsystemet, (framdörrar + diskanter) på ett slutsteg, kan jag isåfall ha det typ under passagerarsätet och dessutom ha ett till basarna i skuffen eller blir det helt fel? Om det går beskriv gärna hur jag ska gå till väga! 

MVh Daniel aka nybörjaren

1 634 Inlägg
2 september 2009
Klart det går men du tappar oerhört mycket tryck om du monterar på det viset i en sedan. Jag känner igen ditt problem med utrymme och övervakning hemifrån... tro mig wink

Det bästa du kan göra tror jag är att bygga en relativt slimmad låda med konen spelandes in i kupén via skidluckan, sedan sätter du bara upp en skiljevägg bakom baslådan så ingen luft (inget tryck) pyser ut bakåt. Gör du det snyggt kommer hon inte ens se att du har en baslåda där big_smile

Är ganska övertygad om att du kommer att få dubbelt så mycket bastryck med en 12" monterad på det viset än 2st som du tänkt.

Finns inga problem med att montera ett steg under sätet och ett där bak. Sätter du ett säkringsblock under sätet också så splittar du strömkabeln där och drar vidare en kabel till bassteget. Jord drar du enklast kortast väg till lämplig jordpunkt.

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (2 september 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

x40
1 209 Inlägg
2 september 2009
du kan alltid titta på hur jag har byggt i skoffen på min bil...

Volvo S40 turbo.

Herr Klåfinger
214 Inlägg
2 september 2009
Regeringen har talat ! tongue Som sagt så tappar du tryck som fan...

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."

Yrkeschaufför
165 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Andreas, tror du att du skulle kunna göra en snabb skiss eller förklara lite utförligare hur jag ska ha sladdarna om jag ska ha ett steg fram och ett bak? smile   

mr_hasse hur blir trycket du? spelar du bara för reservdäcket eller känner man i kupen med?

x40
1 209 Inlägg
3 september 2009
allt får du inne i kupen, så klar  har jag lite klen steg men helt ok ändå. så länge du har bra högtalare fram så kommer att du få grym ljud... Hasse

Volvo S40 turbo.

Sök