2551
Sök

Peerless XLS 12 - 2 st - lådstorlek och portat eller ej ?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 september 2009
Grimling skrev:
@ Jonash: Har hittat ett audison-steg begagnat på annons, det kanske man borde köpa menar du ?

Modell?

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Professionell amatör
451 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
jonash skrev:
Grimling skrev:
@ Jonash: Har hittat ett audison-steg begagnat på annons, det kanske man borde köpa menar du ?

Modell?

Audison lrx1.1 monoblock, det var väl ett sådant du rekommenderade ?

AUDI - Four rings to rule them all

BilstereoNörd
576 Inlägg
4 september 2009
Grimling skrev:

Ja LRX1.1 är ett bra steg som normalt kostar runt 5-6000kr...bara att handla smile
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Professionell amatör
451 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Spelar det någon roll hur basarna sitter i lådan ? Lådan jag gjort är 55x60x20 = 66 liter och måste då sätta basarna diagonalt "en i varje hörn" för att få plats tillsammans, kommer detta påverka resultatet ?

@Tommy: Jag kommer förbi om en liten stund o resonerar lite !

2 665 Inlägg
4 september 2009
35 Liter med slavbas

http://www.tymphany.com/xls-12-subwoofer

eller sluten som du fått tips om.

Grymma basar! hade tidigare till hemmabion, saknar den!
Senast redigerat av Rickard-v (4 september 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
4 september 2009
Grimling skrev:
Spelar det någon roll hur basarna sitter i lådan ? Lådan jag gjort är 55x60x20 = 66 liter och måste då sätta basarna diagonalt "en i varje hörn" för att få plats tillsammans, kommer detta påverka resultatet ?

Köp steget, bygg lådan, HAPPY smile

Professionell amatör
451 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
jonash skrev:
Grimling skrev:

Köp steget, bygg lådan, HAPPY smile

Bertilsson fick igång ett gammalt steg jag hade liggande, vi ska provspela med detta först och sedan utvärdera om jag behöver ett kraftigare, jag återkommer i veckan om detta ! Ett stort tack för den proffesionella hjälpen hittills, det märks vilka som kan sina saker och inte !

1 785 Inlägg
5 september 2009
Grimling skrev:
Som topic lyder så ska jag bygga ny låda till mina två Peerless XLS 12", tanken är att de ska ner i reservhjulsbaljan. Just nu sitter de i vanliga fyrkantiga lådor med portar på, huruvida de skall sitta så eller om det är bonnabyggt vet jag inte, men det har ju låtit bra iaf !

Någon som vet vad dessa sötsaker vill ha för lådstorlek och portar osv ? Hade tänkt bygga dem i en gemensam låda, måste jag ha dubbla portar då eller bara en större ?

Pearless XLX 12" det var längesedan jag hörde dom. 2001 om jag minns rätt

Klart underskattade basar de gillar klart slutet men om jag minns rätt så gillar de 29liter per bas. Inte så noga när det gäller slutet tummen upp för ditt basval

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Professionell amatör
451 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Grimling skrev:
Som topic lyder så ska jag bygga ny låda till mina två Peerless XLS 12", tanken är att de ska ner i reservhjulsbaljan. Just nu sitter de i vanliga fyrkantiga lådor med portar på, huruvida de skall sitta så eller om det är bonnabyggt vet jag inte, men det har ju låtit bra iaf !

Någon som vet vad dessa sötsaker vill ha för lådstorlek och portar osv ? Hade tänkt bygga dem i en gemensam låda, måste jag ha dubbla portar då eller bara en större ?

Klart underskattade basar de gillar klart slutet men om jag minns rätt så gillar de 29liter per bas. Inte så noga när det gäller slutet tummen upp för ditt basval

Tack smile Sen äter väl själva elementet lite på lådan och så också ?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
5 september 2009
Grimling skrev:
dbjanoz skrev:
Grimling skrev:

Tack smile Sen äter väl själva elementet lite på lådan och så också ?

Ja.

Sök