MRV-1005:
C = 75 Hz
D = Börja med "MIN" och gör en grundinställning*
E+F+G = Behöver inte användas i mitt tycke, fungerar som en bassboost fast lite mer flexibel
7 = "0"
8 = "ST"
9 = "LP"
- = Om stereons utsignal är 4 V eller mer så ska den stå i "4V", annars i "NOM".
a = "OFF"
b = "OFF"
====================================================================
MRV-T505:
C = 75 Hz
D = Börja med "MIN" och gör en grundinställning*
E+F+G = Behöver inte användas i mitt tycke, fungerar som en bassboost fast lite mer flexibel
7 = "0"
8 = "ST"
9 = "HP"
- = Om stereons utsignal är 4 V eller mer så ska den stå i "4V", annars i "NOM".
a = "OFF"
b = "OFF"
====================================================================
*Grundinställning:
Vrid stegets GAIN ner till MIN, slå på stereon och ställ alla tonkontroller på neutralläge. Dämpa ner/stäng av alla högtalare utom den som ska justeras in, spela musik som du brukar lyssna på. Vrid upp stereons volym till ca 75-80% och vrid upp stegets GAIN tills ljudet preciiis börjar låta illa, skruva sakta ner GAIN tills ljudet låter bra igen.
Samma tillvägagångssätt kan användas både till bas och andra högtalare. När man har justerat stegets GAIN på detta sätt så kan man sedan lyssna på alla högtalare tillsammans och göra eventuella finjusteringar (tex delningsfrekvens, fas, gain) för att alltihopa ska låta som man vill.
Om någon högtalare låter lägre än andra, justera då ner den som låter för högt. Justera inte upp den som låter för lite, i så fall kan det steget börja ge ut dålig signal vid hög volym.