3722
Sök

Mattips skulle vara super!

Girls go fast
893 Inlägg
4 september 2009
leksak skrev:
_Zuperior_ skrev:
_Zuperior_´s tacolasange!

Stek köttfärs med tacokryddan.
Lägg mjuka tortillabröd i botten på en ungsfast form, ha på lagom med köttfärs, cream fraische, tacosås och lite riven ost. Lägg på ett nytt lager med tortillabröd och upprepa samma visa igen med kättfärs och sås samt riven ost. Gör så tills köttfärssåsen är slut eller du är nöjd. Ha på mycket riven ost överst och stick ner trortilla chips överst. Sätt in i ugnen på runt 150 grader i 20-30 minuter. Eller tills osten smält.

Gör en sallad till. gillar man inte cream frasiche så uteslut det. Tacosås kan du välja vilken styrka du vill ha smile

Smaklig måltid smile

Finns såndär pulvermix me cheddarost som man rör i lite mjölk, det är gött att ha emellan istället för vanlig ost.
Gjorde för övrigt den senast häromdan då ja fick lite tortillabröd över från helgens tacoätande.

Hm.. de lät inte alls tokigt du. det måste testas nästa gång de jag gör tacoloasange smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

I got Dubs!
2 423 Inlägg
4 september 2009
bacon,ketchup o skruvpasta. förjävla gott.

Borstat grenrör!
125 Inlägg
6 september 2009
Ugnspannkaka är lätt som en plätt! Bara att vispa ihop pannkakesmet, ner med det i en plåt och in med det i ugnen tills det är en fin gyllenbrun färg, man kan med fördel också steka bacon och ha i, supergott och enkelt!

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

Skyline User
187 Inlägg
6 september 2009
_Zuperior_ skrev:
_Zuperior_´s tacolasange!

Stek köttfärs med tacokryddan.
Lägg mjuka tortillabröd i botten på en ungsfast form, ha på lagom med köttfärs, cream fraische, tacosås och lite riven ost. Lägg på ett nytt lager med tortillabröd och upprepa samma visa igen med kättfärs och sås samt riven ost. Gör så tills köttfärssåsen är slut eller du är nöjd. Ha på mycket riven ost överst och stick ner trortilla chips överst. Sätt in i ugnen på runt 150 grader i 20-30 minuter. Eller tills osten smält.

Gör en sallad till. gillar man inte cream frasiche så uteslut det. Tacosås kan du välja vilken styrka du vill ha smile

Smaklig måltid smile

Tackar för ett recept som värkar kanon big_smile Jag modifierade det lite med att Krydda Crème fraîchen med Vitlök och cayennepeppar. Sen som tacokrydda använda jag den där nya med habanero i. Står i ugnen nu så ska bli spännande att spaka sen big_smile

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
6 september 2009
Idag blire bakismat för mig o tjejen här hemma:

Ugnsgriljerad fläskfile
Hasselbackspotatis
Rödvinssås
Bearnaisesås

och att dricka till: Mjölk! big_smile

1 525 Inlägg
6 september 2009
Ungsgratinerad falukorv med bostongurka, lök, grädde och potatismos mmmmm

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 september 2009
Korvstroganoff  lr hur de stavas 2 st maqtlagnings grädde en stor falukorv å ketchup och lite kryddor  typ grillkrydda sen är de bara att koka  lite  ris lr vad du vill ha smile

Girls go fast
893 Inlägg
6 september 2009
Simonols hoppas de smaka smile

Har man käkat vanlig taco så funkar de kalas att göra lasage på resterna med. Bara att fylla upp med majs, paprika, lök osv i lasangen om man inte har så mycket köttfärs kvar. smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Elektiker ;)
403 Inlägg
6 september 2009
Fläskfile och potatisgratäng smile Finns färdig potatisgratäng att köpa så de är bara att slänga in i ugnen i 20 min sen klar. Fläskfilen kryddar man efter vad man själv vill ha de ! smile

Sök