6120
Sök

Problem med för mycket klarlack, vad gör jag?

407 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Precis lackat om spoilern och det gick relativt fint men det blev problem när jag precis gick på med klarlacken. Jag råkade nämligen spruta på lite väl mycket så det blev stora "smält-socker-fläckar"  på själva lacken. Min fråga är om man kan få ner dem? Fast det kanske blir fint när det stelnat ordentligt? Ska ut och kolla nu igen hur det ser ut, inget roligt det här....

hater
656 Inlägg
15 augusti 2006
Man kan väll polera/waxa bort sånt med polermaskin..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

324 Inlägg
15 augusti 2006
Ta ett ricktigt fint sandpapper (1000 papper typ) och vattenslipa ner det och sen pollera upp det

407 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Får se om jag behöver vattenslipa något imorgon. Ser ut som det "går in" i lacken nu och det ligger inte lika mycket vita fläckar med klarlack på själv lacken längre. Om jag har tur så syns det inget när jag vaknar under morgondagen...

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
15 augusti 2006
Bara slipa bort med fint sandpapper och polare alt. lägga på ny klarlack åvanpå.

Sök