4607
Sök

Förlängning av mobilabonnemang! Hur fungerar det?

1 866 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
Funderar på att förlänga/förnya mitt tele2 mobil abonnemang!
Var ett tag sedan sist så jag har glömt en grej..
jag får förlänga 3mån innan det går ut....
Men får jag då under 3mån betala dubbla abonnemangs avgifter och dubbla upphöjnings avgifter?

DFFL
9 020 Inlägg
9 september 2009
Du ska förlänga abonnemanget, inte skaffa nytt.
Varför i hela fridens namn skulle du då behöva betala dubbelt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 866 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
sannt.... men skulle inte förvåna mig om det var så då de som vanligt vill skinna en på alla pengar hehe!

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
9 september 2009
Nej, men din nya bindningstid börjar först om 3mån, så även om du förlänger 3mån innan nästa gång med så har du ju från o med nu den bindningstiden som du väljer - iallafall.

/Mattias

1 854 Inlägg
9 september 2009
Förlänger du tex 12 månader så blir det 12 plus dina 3 månader = 15 månader

1 866 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
matteeee skrev:
Nej, men din nya bindningstid börjar först om 3mån, så även om du förlänger 3mån innan nästa gång med så har du ju från o med nu den bindningstiden som du väljer - iallafall.

okej men hur blir det med upphöjningsavgiften?

DFFL
9 020 Inlägg
9 september 2009
Vad är upphöjningsavgift för något?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 985 Inlägg
9 september 2009
RichiB skrev:
matteeee skrev:

Om du menar förhöjd avgift som du betalar nu på din nuvarande bindningstid så fortgår den de 3 månaderna. Sen tar det nya vid, som du förlänger nu, om 3 månader. Är det samma blir det ingen skillnad.

Utöver det så tillkommer ibland en avgift för att förlänga, ca 200kr. Kolla med butiken - den kan gå att pruta bort smile (Trams, det kostar inte 200kr i administration - det är bara rena vinstpengar för butik/telefonbolag!)

/Mattias

1 582 Inlägg
9 september 2009
Förlänger du ditt abonnemang 3 månader innan din bindningstid går ut så kommer du ej betala dubbelt för abonnemanget, men däremot har du en förhöjd månadsavgift på telefon, säg 150:- så kommer du betala för nuvarande + nya telefon och efter din befintliga bindningstid går ut så fortsätter du endast att betala på din nya telefon smile sen kan man ordna så att du börjar betala för din nya telefon efter din gamla blivit slutbetald.

Jobbar på Tele2 så smile
Senast redigerat av LIVINL0UD (9 september 2009)

1 866 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
matteeee skrev:
RichiB skrev:
matteeee skrev:

Om du menar förhöjd avgift som du betalar nu på din nuvarande bindningstid så fortgår den de 3 månaderna. Sen tar det nya vid, som du förlänger nu, om 3 månader. Är det samma blir det ingen skillnad.

Utöver det så tillkommer ibland en avgift för att förlänga, ca 200kr. Kolla med butiken - den kan gå att pruta bort smile (Trams, det kostar inte 200kr i administration - det är bara rena vinstpengar för butik/telefonbolag!)

okej tack för infon!  Du verkar grym kunnig hehe!
Du råkar inte jobba på Tele2? :-)

1 866 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
LIVINL0UD skrev:
Förlänger du ditt abonnemang 3 månader innan din bindningstid går ut så kommer du ej betala dubbelt för abonnemanget, men däremot har du en förhöjd månadsavgift på telefon, säg 150:- så kommer du betala för nuvarande + nya telefon och efter din befintliga bindningstid går ut så fortsätter du endast att betala på din nya telefon smile sen kan man ordna så att du börjar betala för din nya telefon efter din gamla blivit slutbetald.

Jobbar på Tele2 så smile

du har pm :-)

1 582 Inlägg
9 september 2009
Har svarat smile

2 985 Inlägg
10 september 2009
Nä, men har jobbat med att sälja mobiltelefoner för ca 5 år sen. Och har ju köpt en eller tre lurar sen dess smile

/Mattias

Sök