4675
Sök

Nokia N97 hjälp/tips/funktioner/priser??

1 866 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
har beställt en nokia n97 o har lite funderingar :-)
GPS funktionen: dvs att få reda på var man är, är den gratis, när börjar gps:en kosta o hur mycket?

WLAN: Kan jag koppla upp mig på mitt WLAN här hemma? kan jag ställa in det så att det sker automatiskt? dvs jag vill inte att den ska koppla upp via gprs!

Väderfunktionen: Kostar den något? hur mycket?

Virusprogram: finns det något sådant?

MSN: finns det?

Mail: kan jag ställa in min egna mail på mobilen eller e det bara operatörens mail man kan kolla?

9 108 Inlägg
11 september 2009
har beställt en nokia n97 o har lite funderingar :-)
GPS funktionen: dvs att få reda på var man är, är den gratis, när börjar gps:en kosta o hur mycket?
3 månader navigering ingår verkar det som (sedan kostar det ett par hundringar om året) men om du vill ha smidig navigering så måste du anända internetanslutning (AGPS) och då kostar det pengar om du inte har fastpris. Kan ta brutalt lång tid att hitta satelliter utan AGPS.

WLAN: Kan jag koppla upp mig på mitt WLAN här hemma? kan jag ställa in det så att det sker automatiskt? dvs jag vill inte att den ska koppla upp via gprs!
Yes det är inga problem.
Rekommenderar dock ett fastprisinternet till den mobilen faktiskt, jag surfar lätt 200mb i månaden med min 5800 och det kostar 15kr/mb i vanliga fall wink Nu betalar jag 39kr i månaden. Det är underbart att surfa in på google/wikipedia/Garaget på ett par sekunder med 3.5g när man vill ha reda på någonting eller inte har något att göra.

Väderfunktionen: Kostar den något? hur mycket?
Vet ej, hittar ingen info om det men om det finns inlagt från början så är det nog bara anslutningskostnad. Finns program för det du kan ladda hem sedan annars.

Virusprogram: finns det något sådant?
Inte än såvitt jag vet

MSN: finns det?
Ja det ska det allt göra, funkade riktigt smidigt på min N95 med S60v3 iaf, finns säkerligen något till v5 också. Men samma sak där, fastpris rekommenderas ju, är du hemma med wlan har du ju ingen användning av msn på mobilen wink

Mail: kan jag ställa in min egna mail på mobilen eller e det bara operatörens mail man kan kolla?
Du kan ställa in din egen, jag har inte orkat fippla med det utan har min Hotmail som snabbgenväg i internet, går lika smidigt.

Har som sagt ingen N97 utan 5800 men det är samma operativsystem. Hoppas din N97 blir till belåtenhet, har tyvärr hört att det är många som haft problem med den... Jag älskar min 5800 i alla fall. Rekommenderar forumet på www.mobilzon.se där finns länkar till allt du kan tänka dig.

Sök