Installera fjärrstyrt c-lås

Kao
30 september 2007 · 8 Inlägg

Hej!
Hur installerar man fjärrstyrt c-lås? Vad gör man det någonstans?
Kostnad? smile

/Kao

sir_daniel www.kudoz.se
30 september 2007 · 3 802 Inlägg

ska du lämna bort det eller göra det själv?

finns billigt centrallås på danmobility.
jätte enkelt att installera, montera motorerna på varje dörr sedan koppla kablarna till databoxen som följer med som du ger ström, sedan funkar det smile

Samuelf
30 september 2007 · 85 Inlägg

Allt beror på vad du har för bil och hur mycket som finns där från början. Finns det redan centrallås blir det inte riktigt lika jobbigt som om du måste installera centrallåsmotorer och sånt. Sen beror det lite på vilken variant du vill ha.

Det är ju lika bra att sätta in en variant som har inbyggt larm när du ändå är igång. Lite mera bök men det är det ju värt, eller hur?

Den avgörande frågan är väl om du anser dig kompetent nog att göra det själv eller om du behöver anlita nån annan eller rentav kan förlita dig på en bekant som har lite koll på hur saker ska vara kopplade för att inte strula och inte elda upp bilen. smile

Så allt från en 3-400:- för det absolut mest simpla systemet som du installerar själv till en oändlig summa om du skickar iväg din bil till firma deluxe där de installerar ett system som i princip gör din bil till en transformer. wink

Personligen importerade jag ett halvavancerat system och installerade själv.
Funktioner:

Centrallåsstyrning via fjärr.
Start av motor via fjärr.
Turbotimer.
Öppning av bagagelucka via fjärr.
Larm med flera olika säkerhetszoner och nivåer.
2-vägskommunikation så att jag får larm i fjärrkontrollen om jag är upp till 1 km ifrån bilen när nåt händer med den.
Lite fler funktioner finns...


Tog väl större delen av en helg att få allt att funka riktigt bra men då blev jag riktigt nöjd också.

Jag gav väl typ 1900-2000 för allt inkl. frakt och lite extraprylar och kablar jag behövde köpa...

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
Kao
30 september 2007 · 8 Inlägg

Jo, centrallåset finns redan, men jag vill ha det fjärrstyrt via en nyckel"dosa".

Kao
30 september 2007 · 8 Inlägg

Samuelf

Okej, men vart finns sånt att köpa?
Jag känner en bilmeck som fixar allt så jag behöver bara grejjerna.

Samuelf
2 oktober 2007 · 85 Inlägg

Kao skrev:
Samuelf

Okej, men vart finns sånt att köpa?
Jag känner en bilmeck som fixar allt så jag behöver bara grejjerna.

Jag köpte mitt via eBay men det finns kit att köpa här i Sverige också. Bäst är nästan att låta din mekaniker vara med och bestämma lite så att han garanterat vet att han kan installera systemet.

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
klimpan
2 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

tja jag är me sugen på fjärr styrt centrallås till scorpan är det lätt på den me eller är det svårt? gärna några bra hemsidor me fjärrrstyrdacentrallås smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
oppe_tallbarr
2 oktober 2007 · 435 Inlägg

nån som vet om de finns fjärstyrningspaket att köpa till centrallås om man redan har ett sådant?

slashcat
2 oktober 2007 · 14 Inlägg

Jag är också intresserad av att se en hemsida med fjärrlås. Är sugen på att handla smile

pz_racing VAG entusiast
2 oktober 2007 · 277 Inlägg

conrad.se har fjärrstyrda centrallås

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Volvo740-88 Volvo850-92
13 september 2009 · 1 677 Inlägg

Är det någon som vet vart man kan få tag på Fjärrstyrt C-lås utan C-lås?
Jag menar, jag har ju redan C-lås. Det enda jag behöver är fjärrstyd "dosa" för att öppna alla.

Vart kan jag få tag på en sådan motor med fjärrdosa?

Senast redigerat av Volvo740-88 (13 september 2009)

gemini78 Jägermeister
13 september 2009 · 909 Inlägg

Du läste visst inte vad någon annan redan skrev tidigare i tråden så jag skriver det igen, damobility har det du behöver.

http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1296021163


Volvo740-88 skrev:
Är det någon som vet vart man kan få tag på Fjärrstyrt C-lås utan C-lås?
Jag menar, jag har ju redan C-lås. Det enda jag behöver är fjärrstyd "dosa" för att öppna alla.

Vart kan jag få tag på en sådan motor med fjärrdosa?

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang