vanliga fel på 300zx?

Fenne
11 augusti 2006 · 160 Inlägg

har funderat på att köpa en 300zx som gått mellan 10-14000mil.
undrar vad som är vanliga fel på dom?

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
dusty Living in the fastlane
11 augusti 2006 · 2 616 Inlägg

elfel ska du se till att kolla iallafall sen mycket som slits med åldern för det är ju inte direkt en ny bil

UnderBilen Avstängd
11 augusti 2006 · 121 Inlägg

Rost

Swedish And Japanesee engineering in da house
tattos
11 augusti 2006 · 3 Inlägg

kolla turborna,för kattarna,samt elektroniken,är välldans mycket sådant,klart att det ger med sig med åren...

Fenne
11 augusti 2006 · 160 Inlägg

okej, men hur kollar man ifall turbona inte är i bra skick?
jag menar, att dom inte funkar alls märker man men att dom e dåliga?

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
precision
11 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

lyssna< efter missljud vid laddtryck . om bilen rycker blått \för mkt vitt när motorn är varm .

Cobicon
11 augusti 2006 · 179 Inlägg

samt om du har tid för större inspektion, lossa luftslangarna till turbona och känn på impelleraxeln,
radiellt glapp får där vara lite grann typ 0,5 mm, men inte axiellt, är där axiellt glapp börjar dom att bli utslitna

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"
precision
11 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

jag brukar göra så att är jag ute efter någon spec modell som det är välldigt dyra delar till så kollar jag på bilar som säljes på entusiast sidor . typ någon nissan klubb för din del . eftersom dom ofta har ett intresse för dom bilarna och vårdar dom oftast väl .

Static
17 augusti 2006 · 208 Inlägg

fråga här: http://www.300zx.se/ smile

TobLju Fartglad
17 augusti 2006 · 336 Inlägg

Högerstyrda tongue

Senast redigerat av TobLju (17 augusti 2006)

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
MrMonsterZ SmartRepair.se
17 augusti 2006 · 130 Inlägg

Cobicon skrev:
samt om du har tid för större inspektion, lossa luftslangarna till turbona och känn på impelleraxeln,
radiellt glapp får där vara lite grann typ 0,5 mm, men inte axiellt, är där axiellt glapp börjar dom att bli utslitna

Inte så lätt på Z32:an kan jag säga då man inte ens ser turbona så inbakade i rör ich slang som dom är...

Tycker du ska gå in på www.speedfreak.nu och söka i forumet så kommer du hitta dom vanligaste felen som finns på våra bilar...

Men överlag så kolla att kopplingen är bytt till något värre om bilen är det minsta trimmad, fråga även om PTU:n är bytt till den nyare modellen. Kolla läckage från huvudbromscylindern om bilen stått länge. och ev vattenläckage då ett par korta slangar till vattenpumpen kan ge sig om det inte är gjort storservice på den...

Ifall den blåryker lite så va inte rädd... Fråga om det är något gjort åt avgassystemet, ifall man byter downpipes eller holkar ut kattarna på dessa bilar så blir det gärna för lågt motstånd i avgassystemet vilket resulterar i blårök vid t.ex. lång tomgångskörning...

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
MrMonsterZ SmartRepair.se
17 augusti 2006 · 130 Inlägg

Nu tog jag förgivet att det är Z32 du snackar om... 1990 och uppåt...

Tänk även på att delar till denna modell är oerhört dyra och försäkring och skatt likaså...
Sen om du hr en trimmad en så är det inte ovanligt dom ligger på 1,3-2,0liter/mil i förbrukning...

Så tänk längre än bilens inköpspris...

(är så trött på bilar som byter ägare efter en sommar)

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang