2402
Sök

Fråga : Placering av högtalare bak i Audi A4

801 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Hej. jag har bestämt mig för att installera baksystem i Audin.. Nu till problemet.. vart dem ska placeras.
Har inga förgjorda hål i dörrarna bak, och vill inte ställa mig och kapa i dem heller.

Har grunnat på att ha dem på hatthyllan bak, men stöldbegäret oroar mig endel.
Idén slog mig sen att "förlänga" mittkonsollen ända bak till baksätet och göra som en stående låda där med högtalarna i.
Men hur blir det med ljudbilden (höger/vänster) då? Bara knas? eller funkar det?

Nån som har nåt annat bra tips på placering? Lådorna ska tillverkas i spånskiva.

MVH Roundcube

I brist på annat :)
526 Inlägg
13 september 2009
Om det är 6.5":or du ska ha bak så varför inte bara ha dem i hatthyllan?

Själv är jag också oroad för stöld därför ser jag till att begränsa hur mycket man kommer åt smidigt wink

Själv har jag fäst bas+steg så jälvigt att det tar en bra stund att få bort skiten även om det är jag själv...

124 Inlägg
14 september 2009
nuffe skrev:
Om det är 6.5":or du ska ha bak så varför inte bara ha dem i hatthyllan?

Själv är jag också oroad för stöld därför ser jag till att begränsa hur mycket man kommer åt smidigt wink

Själv har jag fäst bas+steg så jälvigt att det tar en bra stund att få bort skiten även om det är jag själv...

Det är du inte ensam om. Att plocka ur lådan ur min är ett stort projekt, ut med baksäte osv inget som man är så sugen på att göra ute på parkeringen big_smile

xcOOb
388 Inlägg
14 september 2009
satsa på ett värre framsystem istället, bakhögtalare gör ingen nytta för ett bra ljud, blir bara massa mer ljud.. schysst framsys o bra bas så blire bra smile

Sök