1884
Sök

Färgkod "militärgrönt"

5 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Hej! Vi har köpt en gammal Corsa som är fin undertill, går otroligt bra - men som har apful kaross. Tanken är att lacka om den såhär:

http://www.camillachristensen.se/bilder … keover.jpg

Fult, tycker säkert många... men det jag undrar är om någon vet vad färgkoden är till en bra "militärgrön" färg?

/Camilla

2 123 Inlägg
17 augusti 2006
Varför inte åka till en lackare fråga efter en färgkarta och bestämma färgen själv på plats ?
Istället för att vi ska sitta och gissa vilken militär grön du tycker är snygg ?
Bara en tanke wink

5 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Eller också kanske någon faktiskt känner till färgkoden för standardmilitärgrön?
Bara en tanke tillbaka wink

2 123 Inlägg
17 augusti 2006
CamillaC skrev:
Eller också kanske någon faktiskt känner till färgkoden för standardmilitärgrön?
Bara en tanke tillbaka wink

Tror inte man kan säga standardmilitär grön eftersom det är olika från vilken del av landet bilarna kommer ifrån. En från norrland har ju inte exakt samma gröna nyans som en från skåne.
Sen finns det olika militärgrön också så det blir forfarande svårt att hitta din "Standardmilitärgrön"

5 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Där ser man. Då får jag försöka hitta rätt färg hos lackeraren. Tack för svar big_smile

1 453 Inlägg
17 augusti 2006
CamillaC skrev:
Där ser man. Då får jag försöka hitta rätt färg hos lackeraren. Tack för svar big_smile

Ring Livgardet stockholm, be att få bli kopplat till vakten och Kn Håkan Berg (om han är kvar?)
Han kan säkert färgkoden i huvudet och delar gladeligen med sig till den som är intresserad=)

Mvh Jocke

5 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Vad trevligt att bli så här odrygt mottagen som ny medlem!

hater
656 Inlägg
17 augusti 2006
Hahaha

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

SmartRepair.se
130 Inlägg
17 augusti 2006
CamillaC skrev:
Vad trevligt att bli så här odrygt mottagen som ny medlem!

Jag kan kolla upp det åt dig när jag blir frisk och kommer tillbaka till firman...

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

1 436 Inlägg
17 augusti 2006
Killarna på Soldf.com har koll på färger. Och jag tror visst det finns en standard militärgrön.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

5 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
Tack! Ska ta en titt där.

179 Inlägg
17 augusti 2006
tjena, lackade lite på stridvagnarna i lumpen, färgen hette olivgrön matt, hjälper kanske inte så mycket men, såg en ferarri 550 i bilsport för några år sen med den färgen och den var väldigt cool...

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

Fordonsmekaniker, galen o allmänt jävla envis
78 Inlägg
17 augusti 2006
Jag jobbar i den gröna firman (Livgardet).

Finns till fordonen, o annan utrustning, iaf  gröna färger, Olivgrön, Ljusgrön och Mörkgrön.
Det finns en hur mycket färger som helst inom försvaret, men det är just de nämda färgerna som är "orginal" i nuläget.
Mest används olivgrön och mörkgrön.

Allmänt jävla envis!

Sök