1869
Sök

Köp av driftbil

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 september 2009
Håller med ovan, körskickligheten är viktigaste. Och det gäller inte bara inom drifting...

Men om inte annat så kan man skryta om alla sina hästar på... Garaget tex tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
15 september 2009
Precis!

Faktum är att låg effekt bör vara att föredra, säg som en 740 t.ex, du blir liksom "tvungen" att använda dig av olika tekniker för att ens få upp bilen på ett bra ställ. T.ex feinta och använda viktförflyttning och olika broms och handbromstekniker. Istället för att bara "fega" in i kurvan för att sen trampa till på kopplingen o skicka ut baken.

I drifting så "ska" man ju även sladda "in" i kurvan och inte bara ut tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

113 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Tack för massa seriösa svar! jo 740n är billig och är sladdglad synd att den är så fruktansvärt ful! sen om man vill trimma vidare är väll de en rätt stor fördel om de är en GLT i början så man kan köra lagligt på vägen utan att behöva bygga turbo... några fler förslag? lr fördelar med en 740 tack!

1 814 Inlägg
16 september 2009
-BMW 325 E30

-Volvo 740 GLT

1 339 Inlägg
16 september 2009
Lohan skrev:
Tack för massa seriösa svar! jo 740n är billig och är sladdglad synd att den är så fruktansvärt ful! sen om man vill trimma vidare är väll de en rätt stor fördel om de är en GLT i början så man kan köra lagligt på vägen utan att behöva bygga turbo... några fler förslag? lr fördelar med en 740 tack!

Fördelar med 740

-Sladdglad?
-Billig i inköp
-Billiga delar
-Det finns 100 000 ex på skroten
-Motorerna håller väldigt bra

Men jag tycker inte det är en driftingbil, det är en bruksbil rätt igenom, eller som den snart är...En veteranbil

113 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
vad tycker ni om 940 turbo? fördelar/nackdelar motför 740

1 339 Inlägg
16 september 2009
Jag tror dom är bättre, är något modernarem dock inte lika billiga i inköp men går inte över din budget

KHRacing
16 september 2009
940 = bättre & nyare än 740

1 654 Inlägg
16 september 2009
940 är mycket mer välbalanserad än 740. Personligen har jag bra mycket bättre kontroll på 940in.

Om du är sugen på en sådan å prompt vill ha sugmotor så finns 16v även på dessa men enbart på årsmodell 91 . Annars så skulle jag sattsa på en Ltt , samma pengar som en gl i försäkring och samma motor som fulltryckaren. Väldigt lätt och billigt att komma upp i ca:200-250 driftsäkra hästar. vilket är fullt tillräckligt i början smile

Kan ju givetvis trimma mer men då åker du på turbo byte m.m

//David

Sök