4546
Sök

Varför blinkar/slocknar skärmen ett par sekunder? kör windows 7 ultimate

1 112 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
som rubriken lyder, sitter å använder datorn precis som vanligt men nu när jag har installerat windows 7 ultimate så kan bildskärmen med jämna mellanrum liksom slockna utan anledning typ var 5:e minut eller så. slocknar i typ 3 sekunder å sen går den på igen. måste ha något med mjukvaran å göra men vet inte vad. någon som känner igen detta problem? kan liksom bli lite jobbit om bilden försvinner precis när jag skall slå ihjäl en boss i typ diablo 2 eller skall ta en sväng i flatout!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

224 Inlägg
15 september 2009
Kan vara problem med drivrutinen till graf kortet, och har du kollat så det inte finns nån energispar funktion som är aktiverad, har själv kört med Windows 7 och har aldrig haft det problemet. Kan ju vara så att skärmen börjar bli dålig oxså. Har du tillgång till en annan skärm att kolla med?

12 086 Inlägg
16 september 2009
Ja operativsystemet är ju rena spädbarnet så de är väl en fetbug tongue

Körv
3 535 Inlägg
16 september 2009
Vad är det för fel på gamla hederliga Windows XP som fungerar alldeles utmärkt nuförtiden?

Truckdriving Man

1 112 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
decib3L skrev:
Vad är det för fel på gamla hederliga Windows XP som fungerar alldeles utmärkt nuförtiden?

jag la ner windows 7 å dunkade in xp igen! det får duga ett tag till! som sagt det funkar ju fint men var bara lite nyfiken på nytt!

1 112 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
tpdabster skrev:
Kan vara problem med drivrutinen till graf kortet, och har du kollat så det inte finns nån energispar funktion som är aktiverad, har själv kört med Windows 7 och har aldrig haft det problemet. Kan ju vara så att skärmen börjar bli dålig oxså. Har du tillgång till en annan skärm att kolla med?

är något med drivrutiner! för skärmen är helt ok! men ja tröttnade på blinkandet så jag kör xp ett tag till nu istället

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
16 september 2009
Mitt Win7 Funkar alldeles utmärkt!
Har kört det nu i 3-4månader tror jag, och har aldrig haft ett problem! Super OS i mina ögon smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 september 2009
Det är inte så att TS kör olagligt kopierad mjukvara ?? .......

Den gamla betan av windows 7 skulle ju släcka skärmen lite då och då efter ett visst datum när den utgåvan skulle vara "förbrukad" för betatestarna.

Någonting sånt har jag iaf svaga minnen av tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 112 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

Den gamla betan av windows 7 skulle ju släcka skärmen lite då och då efter ett visst datum när den utgåvan skulle vara "förbrukad" för betatestarna.

hur menar du?! betan delades ju ut gratis! menar du att den skulle vara olaglig att bruka efter en viss datum?
dom bokstavligen vräkte ut betakopior för att folk skulle testa den å jag antar väl att det är den som jag fått tag i om detta med blinkandet skulle kunna höra ihop med det. jaja ! e la bara å skrota den skivan då å jaga nytt då.

373 Inlägg
18 september 2009
Står det typ "nvlddmkm.sys har slutat svara och återställts" när skärmen kommer igång? I så fall är det bara att googla nvlddmkm, inte bara du som har problem smile

Och det finns RTM releaser ute...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 september 2009
Widowmaker skrev:
TBOC_Razor skrev:

hur menar du?! betan delades ju ut gratis! menar du att den skulle vara olaglig att bruka efter en viss datum?
dom bokstavligen vräkte ut betakopior för att folk skulle testa den å jag antar väl att det är den som jag fått tag i om detta med blinkandet skulle kunna höra ihop med det. jaja ! e la bara å skrota den skivan då å jaga nytt då.

Du vet om att det är olagligt att använda en öppen beta om du inte är en betatestare ?

Samma sak som att använda vanliga "warez", Grand Theft Auto kan man tex ladda ner helt gratis från Rockstar Games hemsida men har du inte registrerat dig hos RG för att dra ner spelet så räknas det som brott mot upphovsrätten att installera och använda det.

Och som sagt att använda betan efter ett visst datum är ju inte olagligt (för dom som beta-testar det) utan det är ju bara det att det här fenomenet med att allting blir svart går igång för att påminna folk om att dom ska uppgradera till nästa version.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök