4400
Sök

Import - Transport Firma

2 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
Hej! Jag och pappa hade tänkt hämta en bil i södra tyskland men så sa säljaren(bilfirma) att han inte hade tid att visa den utan han ville transportera den hem till mig med ett transport företag. Han skulle betala alla fraktkostnader och han sa att vi skulle använda oss av: http://hugo-shipments.com/.
Jag skulle sätta in bilens kostnad på transportfirmans konto så dom skulle skydda både mig och säljaren som ett safety konto kan man säga. Jag tycker det verkar bra men är det någon som känner till transportföretaget, så det är seriöst och funkar bra? Mvh Adam

180 Inlägg
19 augusti 2006
Vill du köpa grisen i säcken kan du göra så , men jag råder dig och din pappa att ni åker till Tyskland kollar och provkör bilen .

236 Inlägg
19 augusti 2006
hur vet du då att ens bilen funkar?. de kan jue vara någon helt annan bil som kommer , du kan jue bli blåst så in i h*lvete.

Saab ng900 Steg 3+

250 Inlägg
19 augusti 2006
om du väl ska importera åk för fan ner! min kompis skulle köpa en bil förra sommaren...fick massa bilder...såg fin ut...åkte ner o såklart så var bilderna tagna innan krocken...! bilen var ett vrak! så dom hade åkt ner i onödan! Finns många tomtar där nere som försöker lura folk !!

2 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
jo egentligen ska man det men hade inte tid. Sen har jag 5 dagar på mig att kolla bilen och tycker jag inte om den så skickar jag tillbaka den och får mina pengar tillbaks enligt han. Det är därför jag undrar om man kan lita på firman eftersom det är dom som kommer ha han om mina pengar. Säljaren får mina pengar av transportfirman om jag godkänt bilen efter 5 dagar. Då hade man väl kunnat göra ett M-test eller något

236 Inlägg
19 augusti 2006
skulle inte lite på firman , du vet jue inte ens om han har en bilfrima han kanske bara sitter framför en dator och skriver en massa.. du vet du jue aldrig så om du ska köpa en bil från tyskland åk ner dit om du inte vill åka enr så köp en här hemma då,

Saab ng900 Steg 3+

638 Inlägg
19 augusti 2006
Har du inte tid så skickar du någon annan som har tid. Annars kan jag nästan garantera att du kommer kasta bort pengarna.

Det lovas mycket men dom brukar inte följa dom "regler" som satts upp. Finns mycket kryphål för dom. Så du kanske inte vill ha bilen, men dom har ett kryphål i kontraktet och får då pengarna ändå.

Eller så kanske han är ägare eller känner transportfirmans ägare? Då lär du bli blåst också. Kolla upp det RIKTIGT noga, ring runt i branchen (transportfirmor) och hör om dom sett/hört något skumt om den firman. Och om dom tycker det låter vettigt att göra sådär? Kan även höra med en del bilförsäljare.

Det brukar även gå att lösa med tiden? Jag menar, tar ju 2 - 3 dagar max fram och tillbaka till tyskland. Går ju även ta flyg dit så går det hur snabbt som helst. Bara ta det en helg eller nått sånt?
Senast redigerat av Renjägarn (19 augusti 2006)

Kommer väl nånting här snart!

Sök