Spindelrädsla?

Sushikocken Sleeper
18 september 2009 · 3 084 Inlägg

Jävla fan att blutoothen inte funkar på datorn annars hade jag ett gäng fina bilder på en spindel som jag matat med en fluga på jobbet var iaf 5cm ben till ben, tror det är en vargspindel..

edit: var nog en kärrspindel men enorm va den. Hade 2 rejäla betar såg ut som en liten tarantel, håriga ben...
jag dränkte den i denaturerad etanol och den används numer som flugskrämma på ett strategiskt ställe :smile
Fick dock nåra bilder när han suger en fluga smile

Senast redigerat av Sushikocken (18 september 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
pgyllen
19 september 2009 · 83 Inlägg

ZonaX skrev:
Hey!   Undar bara om jag e ända killen här som ogillar el. är "rädd" för spindlar?   
Det jag tycker är äckligt med dom är deras feldimentionerade spetiga hårda äckliga ben!

Anledningen att jag tog upp det va ju därför att jag hittade en fuktis i hallen, till min stora förvåning!




http://www.richard-seaman.com/Wallpaper … Spider.jpg

Vad är de o vara rädd för? Trampa ihjäl skiten så slipp du den! Du bör nog vara rädd om de står en björn lr något liknande i brevid dej!

LeafBox Lat Perfektionist
19 september 2009 · 6 359 Inlägg

Haha, spindeltrauma under sommaren!

Jag satt vid datorn och tog det lugnt lixom. Chattade, lyssnade på musik och surfade runt på garaget.org wink
iaf så känner jag hur det kliar lite på min vänstra hand. Så jag tar min högra hand, utan att kolla, och kliar mej där. Och då känner jag hur "kliandet" rör sej upp mot armen!
Så jag kollar ner på armen ochså sitter det ju såklart en sånhär äcklig jävel där och bara stirrar på mej! =O
Blir skiträdd och börjar slå imot armen med min andra hand samtidigt som jag hoppar runt som en tok i datastolen. Det slutar med att jag lyckades slå bort skiten ungefär samtidigt som att stolen välter bakåt och jag slår i backen. Studsar upp igen och börjar leta vart den tog vägen helt uppspelt tongue
Den gömde sej vid datorn så då tog jag en tidning och klappa ihjäl den big_smile

Så går det när man bråkar med mej! Jag tar en tidning och klappar ihjäl er tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 september 2009 · 8 197 Inlägg

En polare importerade en gammal Ford från USA för nåt år sen.
Och för att få ut bilen ur containern fick en annan kille klättra in i containern för att sätta sig i bilen och backa ut den. Väl ute med bilen fick dom se en massa spindelnät och en spindel som såg onödigt välkänd ut.
Den dödades...
Sen vid en inspektion av bilen avlöjades ett helt spindelbo i skuffen med.. Just det, svarta änkor! Ca 120 spindlar hade anticimex ihjäl... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Sushikocken Sleeper
19 september 2009 · 3 084 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
En polare importerade en gammal Ford från USA för nåt år sen.
Och för att få ut bilen ur containern fick en annan kille klättra in i containern för att sätta sig i bilen och backa ut den. Väl ute med bilen fick dom se en massa spindelnät och en spindel som såg onödigt välkänd ut.
Den dödades...
Sen vid en inspektion av bilen avlöjades ett helt spindelbo i skuffen med.. Just det, svarta änkor! Ca 120 spindlar hade anticimex ihjäl... hmm

Var det han som var med i tv?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Niklas1987 NO
19 september 2009 · 2 182 Inlägg

pgyllen skrev:

ZonaX skrev:
Hey!   Undar bara om jag e ända killen här som ogillar el. är "rädd" för spindlar?   
Det jag tycker är äckligt med dom är deras feldimentionerade spetiga hårda äckliga ben!

Anledningen att jag tog upp det va ju därför att jag hittade en fuktis i hallen, till min stora förvåning!




http://www.richard-seaman.com/Wallpaper … Spider.jpg

Vad är de o vara rädd för? Trampa ihjäl skiten så slipp du den! Du bör nog vara rädd om de står en björn lr något liknande i brevid dej!

Exakt

En liten spindel är nog mer rädd för en stor människa som kan döda den på ett flertal olika sätt, har hört att det är därför dem sitter blixt stilla om man tar bort en tavla eller liknande tror väl att de är osynliga tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Laxxen Fotograf
19 september 2009 · 253 Inlägg

Stod o diska här om dagen och sen hittade jag den här "lilla" rackaren.

http://img5.imagebanana.com/img/vbmde7y0/IMG_2101.JPG

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum
92an
19 september 2009 · 83 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Spindlar går an, men fasen inte ormar, de är så sjukt äckliga tongue Usch tongue

För mig är det helt tvärt om. Om jag tänker på spindlar så känns det som de är på hela kroppen men om  jag tänker på ormar så får jag inga obehagliga tankar. Däremot så kan de vara lite obehagligt om man sett en orm på t.ex. tomten och man inte riktigt vet var den är.

Niklas1987 NO
20 september 2009 · 2 182 Inlägg

Laxxen skrev:
Stod o diska här om dagen och sen hittade jag den här "lilla" rackaren.

http://img5.imagebanana.com/img/vbmde7y0/IMG_2101.JPG

Söt liten rackare

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
_Wallis_
20 september 2009 · 4 506 Inlägg

Räds inget i Sveriges natur, Fattar inte varför man ska göra det heller då det typ är farligare att gå över ett övergångsställe smile

Kan du andas kan du dö.
Puppee
20 september 2009 · 158 Inlägg

Jag la o tittade på TV och kände något röra sig på min arm.. FYFAN säger jag bara.. :'( Aldrig städat så snabbt som jag gjorde då..

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 september 2009 · 8 197 Inlägg

Sushikocken skrev:

Irmscher Vectra skrev:
En polare importerade en gammal Ford från USA för nåt år sen.
Och för att få ut bilen ur containern fick en annan kille klättra in i containern för att sätta sig i bilen och backa ut den. Väl ute med bilen fick dom se en massa spindelnät och en spindel som såg onödigt välkänd ut.
Den dödades...
Sen vid en inspektion av bilen avlöjades ett helt spindelbo i skuffen med.. Just det, svarta änkor! Ca 120 spindlar hade anticimex ihjäl... hmm

Var det han som var med i tv?

Nej nej.. Det är långt från bara en som fått med såna äckligheter i bilarna. Bl.a skallerormar och sånt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Murvald Knegare
20 september 2009 · 718 Inlägg

ZonaX skrev:
Hey!   Undar bara om jag e ända killen här som ogillar el. är "rädd" för spindlar?   
Det jag tycker är äckligt med dom är deras feldimentionerade spetiga hårda äckliga ben!

Anledningen att jag tog upp det va ju därför att jag hittade en fuktis i hallen, till min stora förvåning!




http://www.richard-seaman.com/Wallpaper … Spider.jpg

Jag var, läs "VAR" likadan för ca ett år sedan..
Jag botade min spindelrädsla genom att hålla i en fågelspindel vilket ledde till att jag fixade en egen..

Det känns jävligt läskigt att "ta steget" och hålla i en, men när du väl sätter ner den vill du plocka upp en till..
Känslan när dom traskar på armar är så "fjantig" så det blir behagligt. Känns ungefär som man har sex sugrör på armen som det kommer luft ur.
/M.

William 2009-02-20
Sushikocken Sleeper
20 september 2009 · 3 084 Inlägg

Gulmun skrev:
Usch! Nej du är inte ensam...
Satt på ett förmiddagsskift i kontrollrummet i höstas och ser något krypa över golvet... Rutorna är centimeter. yikes Den är snabb som ett as och det "klickar" skitäckligt när den springer. Ryser fortfarande när jag tänker på den!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/64741/371071_8lj2o3.jpg
Större Husspindel
http://www1.garaget.org/gallery/archive/64741/371073_jjjmw7.jpg
Större Husspindel

Hemma hos morsan finns det massor av kärrspindlar. Nästan lika stora men de kan hoppa på sina byten, dyka ner i vatten och fånga småfisk och även springa på vatten. Ganska vackra på något vis, men riktigt äckliga dom också!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/64741/371072_frd30a.jpg
Kärrspindel

men du där är den ju den första! Sån som jag dränkte i sprit och har som flugskrämma, har några bilder som sagt då den äter en fluga tror han blev lite full först för han började vingla med benen åt alla jävla håll heh.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang