6790
Sök

Byta främre högtalare S70 på bästa sätt?

595 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Hallå!
Måste byta framhögtalare på min S70.
Hur är lättast att göra? Måste jag ta bort hela inredningen på dörren så att säga?

Mvh

474 Inlägg
21 september 2009
Ja dörrsidan måste du ta ner..Ska du montera orginal eller andra? Om du skall montera andra måste du ha högtalaradaptrar till din bil finns på BRL. Lätt att montera..Lycka till.. smile

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

595 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Okej, aldrig gjort något liknande. är det krångligt att ta ner dörrsidan? smile

Tack så mycket! smile

stahre
21 september 2009
Knasig_Racer skrev:
Ja dörrsidan måste du ta ner..Ska du montera orginal eller andra? Om du skall montera andra måste du ha högtalaradaptrar till din bil finns på BRL. Lätt att montera..Lycka till.. smile

Säkert att man måste riva dörrsidan? På 850 behöver man det inte, bara att ta bort högtalar gallret och pilla dit dom nya högtalarna... s70 och 850 är ju rätt lika i övrigt...

474 Inlägg
21 september 2009
ja man måste ta ner dörrsidan för högtalargallret är limmat på.

för att få av den så ska du lossa på skruven i handtaget och ta bort plasten runt öppnings handtaget, efter det är det bara att ta nått smalt t.ex kniv eller "fiskben" från volvo och börja bända runt hela dörren till clipsen lossnar. det är väldigt lätt

Volvo S60 2.5T AWD

stahre
21 september 2009
då vet jag:) Frågan är bara varför man limmar dit gallret...

392 Inlägg
21 september 2009
Ska du använda orginal kablaget så är det inte säkert du behöver riva, men om du ska ha större högtalare med mer pulver osv så blir du tvungen att riva.

595 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Okej! Tack för alla svar! smile

Sök