Ni som lägger ner en hel del pengar på billjud??

Horsyhorse
12 september 2009 · 1 727 Inlägg

Hemule skrev:
Så då är alltså 15-16 år en lagom ålder att flytta hemifrån? för körkort och bil skaffar man ju sig när man fyller 18 roll

Jag förstår hur du räknar, men jag förstår även evils fundering på V:s inlägg.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Frippe_L Gladen Audio
13 september 2009 · 2 388 Inlägg

Har ungefär samma summor nerlagda i bilarna som i vardagsrummet om man räknar in tvn, sen har ja en "liten hemmabio" i sovrummet med :-)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/103548/762180_pvrblq.jpg
Speldosan i vardagsrummet

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
almadeus
13 september 2009 · 215 Inlägg

Hemule skrev:

evilaudio skrev:

Rickard-v skrev:

Antalet element säger väl egentligen ingenting.

1st bra diskant kan ju kosta mer än alla dina dörrhögtalare.



Att många har bilen som vardags rum är inte så konstigt, det hade jag med, en gång i tiden.
Bor man hemma hos föräldrarna blir det lätt så.

bor man hemma hos mamma å pappa när man har bil å körkort så e de väl dax å flytta för länge sen??

Så då är alltså 15-16 år en lagom ålder att flytta hemifrån? för körkort och bil skaffar man ju sig när man fyller 18 roll

Jag flyttade när jag var 16 och det var så jävla skönt!

Lägger massa krut på en fet anläggning i min bil eftersom jag bor i lägenhet och gillar att spela högt. Inte en bra kombination!

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
twin_cam Smålänning
13 september 2009 · 7 877 Inlägg

Hemmaprylar är i regel billigare... En 80-tals förstärkare för en 500:ing och högtalare för ca 4000 räcker gott och motsvarar kanske en 8-10000 kronors bilanläggning sett till ljudtryck, och då får man "HiFi" så det räcker för de flesta smile

Men det är klart, ska man ha riktig HiFi så kostar det ju... Men då finsn å andra sidan mer och större möjligheter inom hemmaljud smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
kalle_kalle
13 september 2009 · 2 914 Inlägg

jag har en tjocktv som jag fått av en kille som skulle flytta så han skulle antingen ge den till mig eller kasta den, den står för ljudet och bilden osv, har inte dvd eller vhs då den gått sönder, dvs jag bryr mig inte om tvn. ser tv typ när jag äter frukost osv (har tillochmed boxer wink).
billjudet har jag "bara" tryckt ner 8k i... det ska bli mer om vi säger så, bilstereo är en relativt ny hobby för mig, skäms nästan över framsystemet, men är man 19 bast och arbetslös så räcker inte pengarna till, satsar hellre på bilstereo än hemma bio / hemma stereo.

Bamse940Ltt
13 september 2009 ·

jag har mycke bättre ljud i bilen än hemma.

stahre
13 september 2009 ·

Jag skulle gärna lägga ner mer pengar på ljudet i bilen men pengarna finns inte, har ett bra hemmabiosystem då jag sitter o kollar en hel del på tv/film osv. Har det även till datorn för där sitter man ju en hel del med. Sen vill jag som sagt gärna lägga ut mer pengar på billjud, men känner samtidigt att det finns andra hål där pengarna behöver stoppas i, att serva bilen som den ska te x. och det kostar en del det med. Skulle t ex. köpa ett nytt framsystem och så, men måste byta kamremmen så då får det gå före! Men förstår alla fantaster där ute, grymt kul är det att hålla på och det är en hobby som alla andra, spelar väl ingen roll om det är att rida, spela hockey eller gilla tv spel:D

Senast redigerat av stahre (13 september 2009)

AndreBC
22 september 2009 · 32 Inlägg

jag lägger alla pengar på billjud/hemma ljud. hemma har jag  till min stora anläggnig en 5kanals dj mixer med dubbla mic ingångar  o så har jag en dubel spelare med pitch o loop o allt en sådan ska ha  o sen har jag 2st PA steg som kan driva de mästa o sen te högtalarna så är det 2st i.4meters höga låder på 200liter med dubbla 12er o ett diskanthorn o 6,5" melanregister. sen har jag en lite midnre model av högtalarna med dubbla 10er o ett diskant honr allt deta har jag byggt själv:) sen har jag ett 5,1system ocksåsmile så ljudet är allt för mej o hållt på med det sen jag va 11 ca:D

BMW E90 330 "330i" (2006)
Ford mustang "Roush Stage 2" (2006)
AndreBC
22 september 2009 · 32 Inlägg

jag lägger alla pengar på billjud/hemma ljud. hemma har jag  till min stora anläggnig en 5kanals dj mixer med dubbla mic ingångar  o så har jag en dubel spelare med pitch o loop o allt en sådan ska ha  o sen har jag 2st PA steg som kan driva de mästa o sen te högtalarna så är det 2st i.4meters höga låder på 200liter med dubbla 12er o ett diskanthorn o 6,5" melanregister. sen har jag en lite midnre model av högtalarna med dubbla 10er o ett diskant honr allt deta har jag byggt själv:) sen har jag ett 5,1system ocksåsmile så ljudet är allt för mej o hållt på med det sen jag va 11 ca:D

Ford mustang "Roush Stage 2" (2006)
BMW E90 330 "330i" (2006)
AndreBC
22 september 2009 · 32 Inlägg

jag lägger alla pengar på billjud/hemma ljud. hemma har jag  till min stora anläggnig en 5kanals dj mixer med dubbla mic ingångar  o så har jag en dubel spelare med pitch o loop o allt en sådan ska ha  o sen har jag 2st PA steg som kan driva de mästa o sen te högtalarna så är det 2st i.4meters höga låder på 200liter med dubbla 12er o ett diskanthorn o 6,5" melanregister. sen har jag en lite midnre model av högtalarna med dubbla 10er o ett diskant honr allt deta har jag byggt själv:) sen har jag ett 5,1system ocksåsmile så ljudet är allt för mej o hållt på med det sen jag va 11 ca:D

BMW E90 330 "330i" (2006)
Ford mustang "Roush Stage 2" (2006)
AHaglund Pluggar miljöekonomi
22 september 2009 · 77 Inlägg

Bra ljudsystem i bilen och vardagsrummet är ett måste. Där spenderar man ju mest tid. Köket blir nästa projekt?

Volvo 940 ROYAL "Lyxgamlingen" (1995)
BJonsson
22 september 2009 · 4 074 Inlägg

AndreBC850GLT skrev:
jag lägger alla pengar på billjud/hemma ljud. hemma har jag  till min stora anläggnig en 5kanals dj mixer med dubbla mic ingångar  o så har jag en dubel spelare med pitch o loop o allt en sådan ska ha  o sen har jag 2st PA steg som kan driva de mästa o sen te högtalarna så är det 2st i.4meters höga låder på 200liter med dubbla 12er o ett diskanthorn o 6,5" melanregister. sen har jag en lite midnre model av högtalarna med dubbla 10er o ett diskant honr allt deta har jag byggt själv:) sen har jag ett 5,1system ocksåsmile så ljudet är allt för mej o hållt på med det sen jag va 11 ca:D

ja ja okej vi har läst det nu! neutral

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang