11382
Sök

lacka med kromfärgad tonings färg på blinkers

9 108 Inlägg
23 september 2009
Widowmaker skrev:
har ingen aning om vad det skulle vara då!

Ta bort blinkersen och se hur hålet i karossen ser ut.. Jag använde blinkers från Audi TT till min Omega, det är många som använder SAAB-blinkers (finns rökfärgade och vita) på sina bilar också. Mät hålet och hör om t.ex. realcar vill hjälpa dig med mått.

1 112 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
hotrodder skrev:
Widowmaker skrev:
hotrodder skrev:

Fel! inga probs alls att hitta prylar till den där Buick Park Aveny. Hansen bl.a. har det mesta i fråga om slitdelar och karossdelar mm. hittar du på jänkeskrotarna tex. Osby-skroten här i Sverige. Även din lokala Saabhandlare både ska och får fram prylar till den.

har du någon bra länk eller ett telefon nummer till någon som kan tänkas sälja delar? jag var inne på saab men dom ville inte hjälpa mig trots att jag har en GM kärra. Dom har bara vissa sorts gm delar till vissa ab bilarna och däribland inte till buick!

Men va f-n... Buick ÄR ju en GM bil och Saab handlarna är förbanne mej skyldiga att ha reservdelar till dessa. En kund till mej har just en sådan Park Aveny som du (bytte bakbromsar + bromscylindrar på den så sent som förra veckan) och jag har inte haft några som helst bekymmer att få loss delar från bland annat Bilcenter (Saab) här i Östersund. Minns att bakhjulslagret var dyrt som katten och det kom från Hansen. Även stötdämparna var svinit dyra då det är luft fjädring på den men dämparna beställdes på Autoexperten här i stan (Återförsäljare åt Hansen) En "hemlig elbox" byttes som fanns att få över disk från Saab efter någon dag och även en insats fram fixade dom fram utan probs.

Edit; Din Buick är ju egentligen ingen direkt ovanlig jänkare, finns flera här i Östersund och på skrotarna finns dom oxå. Så visst katten måste du hitta delar, Osby skroten som sagt. Sunne USA bildelar och Pro Parts i Rättvik (han har även mycket nytt) är några heta tips.

När jag var inne på Saab ANA i trollhättan så fick jag till svar över disken från killen vid reservdelar att tyvärr så hanterar vi inte delar till dessa gm bilar som du frågar efter. åkte över till hedins bil vilken också har jänke märken å han sa samma, kommer vidare till tips nummer tre å det är en privatverkstad å där säger han att amerikanarna inte gör delar till så gamla bilar så det blir till å leta på skroten. har då efter detta sökt på lagabasen.se och även bildelsbasen.se å där finns bara ytters få delar å alla är lite halv risiga vad jag hittills kan se. jag skall nog ringa till någon firma i annan del av landet. typ där du bor.

fick även ett tips om en firma i Göteborg så jag ringde dit å fråga efter strålkastare till kärran. får till svar att höger strålkastare har utgått ur sortimentet och att vänster finns i lager med prislapp på 7935 kr!
för en jävla strålkastare. hittar på ebay men dom levererar inte till Sverige å där är priset typ 1000 för båda men kommer inte över dem där borta! får la ringa dem å pressa så dom går med på att exportera till mig.

kollade med sms å ställde frågan hur många park avenue 91or det rullar i sverige å det vart tydligen 132 st. så även om jag vet att dessa bilar växer på trån i usa så är de inte så fett med dem här.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

1 112 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Widowmaker skrev:
har ingen aning om vad det skulle vara då!

Ta bort blinkersen och se hur hålet i karossen ser ut.. Jag använde blinkers från Audi TT till min Omega, det är många som använder SAAB-blinkers (finns rökfärgade och vita) på sina bilar också. Mät hålet och hör om t.ex. realcar vill hjälpa dig med mått.

ja det kan man ju alltid göra! får ut å mäta lite!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Sök