6165
Sök

Etanolkonvertering av b280f

roadrage
188 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
satt och luslaste lite pa blocket och sag en 760 med samma arsmodell som min sylthink, skillnaden var att han hade etanolkonverterat sin. jag fragade honom hur han gick till vaga och det enda han sa var att han stallde upp bransletrycket till 4bar. sa mina fragor nu ar

*jag laste pa tankaetanol.nu att bilar med bla mekaniskt sprut inte kan konverteras da insprutet maste bytas,  hur kan da denna nisse pasta att han lyckats med detta?

*hur tror ni bilen hans bil funktionerar i sa fall?

*vad ar ett bra recept for att kunna konvertera min bil, utan dessa snikmetoder? maste jag byta spridare och samtidigt lmm?

ps. rakade byta till engelsk tangentbord

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
24 september 2009
Du har en -88 med B280F motor? isåfall har du elekroniskt sprut å inte mekaniskt...

så isåfall kan du ju ta å köpa ett T kors, mata ihop båda returerna å sedan in i en ställbar BTR som du ställer på tex 4 bar ifall det nu tydligen passar...

men fundera vidare på detta till våren, för annars kommer du att ha en sjukt svårstartad bil nu i vinter...

roadrage
188 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Xoff skrev:
Du har en -88 med B280F motor? isåfall har du elekroniskt sprut å inte mekaniskt...

så isåfall kan du ju ta å köpa ett T kors, mata ihop båda returerna å sedan in i en ställbar BTR som du ställer på tex 4 bar ifall det nu tydligen passar...

men fundera vidare på detta till våren, för annars kommer du att ha en sjukt svårstartad bil nu i vinter...

vad jag har förstått så är LH-jettronic mekaniskt styrd -.-

187 Inlägg
24 september 2009
Av vilken anledning skall du konvertera? fixar du inte aggressivare tändning så får du ingen effektökning..

och att köra billigare med etanol. pff.. vette fan om de e någon ide att dra igång en diskussion om det men..

kort o enkelt
för att få ur samma energi ur etanol som bensin behövs det ca 30% mer etanol.
Kostar bensinen inte 30% mer än etanolen är det inte värt att hålla på.

Iaf min uppfattning

Sök