2985
Sök

Åka till danmark och köpa öl.

70 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Hej, ska ner till danmark nu under helgen så tänkte höra om någon vet vad priserna på öl ligger i där eller på färjan. Har kollat runt på internet men finner mest gamla trådar och trådar som inte leder till något vettigt svar. 

Så om någon vet vad ett flak/back ligger på i Danmark/färjan till danmark så skriv gärna det.big_smile

(OBS det är ej en ölresa bara semester så inga förslag på att åka till tyskland etc.)

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
21 september 2009
Hörde att danmark höjde sin alkohol skatt för ett tag sen och att det är ungefär samma priser som här. Men på färjorna brukar de väl vara relativt billigt.

213 Inlägg
23 september 2009
Färjan ligger locken på ca 120 +- några kronor så de e hyffsat billigt flaskor med tyckte det var rätt dyrt när jag var i danmark billigare på båten

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

118 Inlägg
23 september 2009
Det är inte mycket billigare, ligger väl på "langar" pris. Vet inte hur det är längre in i danmark men i turistorterna är det inte mycket billigare (helsingor/köpenhamn)

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
23 september 2009
Helsingborg Helsingör HH ferries eller scandlines (som nu har gått samman ) ´Flak Carlsberg grön kostar 198 kr Sort guld 208 kr Mariestad 180kr(tror jag) Norrlands guld 2 flak för 279kr

De hade massa specialpriser för 2 flak, åkte mellan helsingör o Helsingborg idag, annars tror jag deras priser finns på hemsidan

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

9 108 Inlägg
23 september 2009
Dom tar hutlösa priser i danmark nu tycker jag. Speciellt med tanke på att den svenska "liren" står så lågt.

Jag var i Helsingör för någon månad sedan och man hade tur om man hittade ett flak skräpöl för 100 danska (150 svenska), då åker jag fan hellre till bolaget och sparar färjepengen.

Det är ingen ovanlig syn här med danskar på svenska bolaget när dom ändå är här och storhandlar mat, då vet man att det går åt helvete...

134 Inlägg
23 september 2009
Kan ju säga det att det är en sjuk prisökning på alkoholen i danmark nu jämför med ifjol samma tid!
Nu känns det inte längre värt att ta in alkohol från danmark, finns ju bättre sajter på internet där man kan beställa hem (:

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
23 september 2009
billigaste ligger runt 110-120 om jag inte minns helt fel tongue

129 Inlägg
24 september 2009
I Belgien är det väldigt billigt med öl. Köpte mycket förr om åren när Ryanair hade flyg till Charleroi.
Men idag blir det ju inte lika billigt eftersom det är dyrare att ta sig dit.

9 108 Inlägg
24 september 2009
ralle_boyen skrev:
billigaste ligger runt 110-120 om jag inte minns helt fel tongue

När var du där? Eller menar du danska kronor wink

Sök