Solfilm/Toning!!

Ghostman85
24 september 2009 · 89 Inlägg

Hallå alla biltokiga!! cool

Jag vet att denna frågan ofta kommer upp, och man kan söka lite överallt om det på internet, t ex Google.
Men nu är det så att jag vill veta er erfarenhet om detta.

Min tråd gäller såklart som rubriken lyder, solfilm/toning.
Vilka kör med det fram på sidorutorna?
Vilka har blivit stoppad av farbror blå pga detta? Och i såna fall, vad har hänt? Böter etc.

Hur mörk har ni fram, och hur funkar det på kvällstid?


Skriv gärna hur ni gör/gjort, och om ni blivit stoppade pga detta, eller om ni klarat er.
Vill dock ej ha dumma svar som, "snuten såg mig, drog ifrån dom i 175 km/h, och dom tog mig aldrig".


Så nu hoppas jag detta kan bli en trevlig tråd, med bra info i. smile


Over & Out!!

Team Ghostman Sweden
skogenracing xcOOb
24 september 2009 · 388 Inlägg

många kör med toning fram som du ser på vägarna...
ombes har jag fått eller tillsägelse bara, är ju olagligt så de är ju upp till en själv om man vill tona i fram..
Mörk film så ja de blir mörkt på kvällen inifrån bilen när man kollar ut, halvdrygt ibland..

14e tråden...

Ghostman85
24 september 2009 · 89 Inlägg

Jo jag har förstått att det kan vara lite jobbigt kvällstid. Att man nästan ser sig själv liksom, som lite spegeleffekt. (Dålig syn ut).

Ja jag vet att det är olagligt, men frågan är hur ofta en polis stoppar, om dom ser att man har halvmörk.
Finns t ex en riktigt ovanlig bil i stan här jag bor, och dom rutorna är RIKTIGT svarta. Dom ligger nog på 95% eller nånting sådant. Man ser inte föraren på nåt sätt.

Hur gör en sån människa? Man kan ju inte sitta och rulla ner rutorna så fort man ser en polisbil. hmm

Känns jobbigt ju.

Team Ghostman Sweden
MrK
24 september 2009 · 407 Inlägg

kolla mina bilder på mina bilar så ser du hur det ska se ut heheeh

volvonisse440 yrkeschaufför
24 september 2009 · 709 Inlägg

jag har kört 200 mil tur och retur till gbg och hela sommaren här i sundsvall utan böter eller liknande trotts att jag vet att polisen sett tongue och i höst mörkret är det läskigt med 80%toning på framrutorna så det ska bort över vinter tongue
därför kör man med soya film så man kan ta lös toningen snabbt och enkelt och sätta dit den igen på sommaren big_smile

Senast redigerat av volvonisse440 (24 september 2009)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
overdeliver
24 september 2009 · 56 Inlägg

Är det inte lagligt att ha tonat framtill till en viss %?

J-P-R DO IT LOW STYLE
24 september 2009 · 1 342 Inlägg

overdeliver skrev:
Är det inte lagligt att ha tonat framtill till en viss %?

Nej, förutom orginaltoningen nej.

Senast redigerat av J-P-R (24 september 2009)

Ghostman85
24 september 2009 · 89 Inlägg

Toning/solfilm på sidorutorna fram är inte lagliga.
Sidorutorna fram ska släppa igenom 75% ljus, och det är nästan redan vad en ruta gör.
En ruta har alltid någon form av "toning" i sig, från fabrik. Så om man slänger dit en väldigt ljus solfilm, då går dom där 75% åt skogen med en gång.

Jag får även tacka alla som skriver i denna tråd, och ger information osv. cool



Ut och rulla lite nu.

Team Ghostman Sweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang