Klubbmannen skrev:
Dagens ungdomar i mopedåldern är klart annorlunda än för fem år sen då jag var i den åldern.
Härom veckan blev jag och två polare helt oprovocerat påhoppade av säkert 10 stycken mopedister som påstod att jag hade snott deras moped.
Jag förklarade lungt för dom att jag kör bil och har ingen användning för en moped.
Efter en del argumentation sa jag "nu går jag härifrån", och huvudidioten svarade "Ja! gör det!"
När jag vände mig om och gick slog han mig i bakhuvet. Jag stannde till, vände mig lungt om och frågade vad det är för fel på honom. Han bara stog där och försökte se ball ut.
Vid det här laget började jag fundera på vad jag skulle göra med grabben, kampsportare som jag är. Det var därför jag kunde ta det så lungt och sansat.
Funderade på om jag verkligen skulle göra honom illa för att lära snorungen en läxa, dra ner honom på marken eller behålla lugnet och gå därifrån. Det sistnämnda är att föredra och är vad man tillämpar så länge det inte finns någon annan väg.
Vid det här laget började de ge sig på mina polare. Ena satt på cykel och blev då nerputtad i ett dike, den andra blev fasthållen och började vråla "Släpp mig! SLÄPP MIG FÖR HELVETE!"
Han tog sig ur deras grepp och kickade en kille i sidan. Vi båda går kampsport tillsammans.
De blev då rädda eller nåt, eftersom dom de plötsligt bara gick iväg.
"Huvudidioten" har jag sett tidigare på det lokala gymmet. Riktig luftskalle som ska vara häftig för sina polare. Nästa gång är jag inte lika snäll vill jag lova. Hans polare får bära hem honom om han rör mig igen!.