6*9or funkar ej som jag vill

J0ckeO Yrkesförare
25 september 2009 · 135 Inlägg

köpte mig ett par 3,5or och ett par 6,9or för att piffa upp ljudet litegranna, 3,5orna låter fruktansvärt bra men 6,9orna vill inte trycka ut det ljudet som jag vill att det skall göra, orginal lät nästan bättre, basen varken känns eller hörs något speciellt, men jag driver dom på huvudenheten som e på 4*45 watt tror jag ( inte bra alls jag vet ) och 6,9orna ligger på 100 watt/rms, kan det vara så enkelt att jag bara behöver ett slutsteg till dom så låter det som jag vill? har drivit 6,9or innan och det har funkat fint, kanske att dom här är mer krävande?

högtalarna är ifrån jbls gto serie

_fillan_ med lem
25 september 2009 · 1 925 Inlägg

prova byta plus och minus på den ena 6'9an.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Rigg0
25 september 2009 · 1 131 Inlägg

Testa att byt + och - som föregående skrev.

Har själv 6x9" JBL GTO och dem spelar ganska mkt bättre med steg... Dvs köp ett steg smile

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
J0ckeO Yrkesförare
25 september 2009 · 135 Inlägg

ja d e ju d, jag har ingen aning om vad som e plus å minus big_smile men jag bytte en gång, å jag upplevde inte någon stor skillnad

J0ckeO Yrkesförare
25 september 2009 · 135 Inlägg

jag prövade att byta på den ENA högtalaren, då blev det bra mkt bättre smile

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
25 september 2009 · 1 594 Inlägg

Ett enkelt sätt att kolla felfasning: Vrid över balansen på en högtalare, kommer basen då är dom felfasade. Kommer basen när du vrider till mittläget så är det rätt. Kolla även på samma sätt mellan front och rear. Dvs. vrid över balansen till höger sida och flytta fadern mellan F-R. Det ska vara mest med bas när du har lika mellan F-R med allt ljud på höger sida. Sedan gör du på samma sätt på vänster sida och kollar mellan F-R

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
TiGgR
26 september 2009 · 251 Inlägg

J0ckeO skrev:
jag prövade att byta på den ENA högtalaren, då blev det bra mkt bättre smile

Gör som Hotrodder sa. Se till att få alla högtalare i rätt fas för bästa ljud. Dvs att + och - är lika kopplat till alla högtalare!!
/John.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang