6254
Sök

Räcker det med ett Banner batteri

498 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
jag har följande saker som ska in i bilen:

6st fläktar    80X80
Högtalare R1073 7x10”   
Reference 6.3
2st Slutsteg 2kanals CA23
1st Slutsteg CAD15
4ST Sub  RW10

(alla prylar är från DLS)

Jag kommer att köra på ett startbatteri och har hela tiden tänkt att jag ska ha 2st banner men eftersom det börjar bli trångt i bilen och mono steget är digitalt så kanske det räcker med ett batteri...eller vad säger ni som vet.

Mvh Jonny

21 761 Inlägg
26 september 2009
Om du pressar stegen väldigt mycket så kan de tillsammans ge ut mer än 1000 WRMS, då är dubbla batterier lämpligt tycker jag. Skulle du byta basar så att CAD15 belastas med 1 Ohm istället för nuvarande 2 Ohm så är dock dubbla batterier mer eller mindre ett krav. smile

498 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Jag kommer att köra på RW10 har alltså inga planer på att byta basar.

Visst kommer jag att pressa stegen i mellanåt (det kommer att vara en demobil för DLS), men det som gjorde att jag tänkte att jag skulle klara mig med ett batteri var att jag valde ett digitalt steg. Det kommer även att sitta två stycken 1farads kondingar

Jag vet att ström kan man princip inte få för mycket av och visst kan jag trycka in ett batteri till men det förstör symetrin i bygget.

Hur skulle ni gjort?

21 761 Inlägg
26 september 2009
Om det är 95 Ah batteriet som du tänker använda så är det ju ganska kraftigt förstås, har du koll på spänningen och använder laddare vid behov så borde det funka. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 september 2009
Skulle kört på dubbla...eller trippla (kan skapa mer symetri, spec med två batterier bak fast platsproblem är ju alltid ett problem)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bamse940Ltt
26 september 2009
Tycker du borde ha ett extra batteri minst. då vet du att du alltid har ström o risken att du bränner ngt blir mindre

Sök