5740
Sök

Åldersgräns på Stena Line?

265 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Hej
Jag och min kusin funderar på att åka till Tyskland med stena line över en dag och undrar om det finns nån speciell ålder som den äldsta ska vara.
Jag är 18 och han är 17 och jag var bombsäker på att vi fick men så säger mina föräldrar att man kanske inte fick förens man var 20.

Jag vet att jag kan vänta till imon med att ringa dom men jag är inte direkt känd för att vara tålmodig.tongue
Så är det nån som vet?

//Peebo

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
23 augusti 2009
från stena lines hemsida varsegod

Göteborg–Frederikshavn: 
Vid resa utan målsman gäller generellt åldersgräns 18 år om ej annat anges.     
Avvikelser för kvällskryss kan förekomma. 

Varberg–Grenå:     
Avvikelser för kvällskryss kan förekomma.   

Göteborg–Kiel:
Vid kryssning med vändande fartyg är åldersgränsen 20 år.

Karlskrona–Gdynia:
Vid kryssning med vändande fartyg är åldersgränsen 20 år.

Oslo–Frederikshavn:
Åldersgräns 18 år, men 25 år vid kryssning med vändande fartyg.

265 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
ok jobbigt för vi hade tänkt åka dit och sen hem samma kväll

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
23 augusti 2009
Är det samma båt ni tänkt åka med? Eller är det en köpa-lite-dricka resa?
Just transportfärjorna (de som tar nån timma) har jag inte hört om några speciella regler, men ska man åka på en kryssningsfärja så blir det ju annat.
Sen får inte en 18åring ta hand om en 17åring oavsett åldersgräns. För att vara ansvarig brukar man behöva ha passerat 25, eller mer.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
23 augusti 2009
Tycker det är sjukt hög åldersgräns för att åka lite båt när det blir helg, då man är ledig som normalt folk ? :S

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

265 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Just transportfärjorna (de som tar nån timma) har jag inte hört om några speciella regler, men ska man åka på en kryssningsfärja så blir det ju annat.
Sen får inte en 18åring ta hand om en 17åring oavsett åldersgräns. För att vara ansvarig brukar man behöva ha passerat 25, eller mer.

Vi tänkte att det var okej i och med att man får flyga själv när man e typ 14

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
23 augusti 2009
okej... du kan ju testa å supa dig dyngrak på ett flyg:P

Team Insane Racing

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 augusti 2009
Peebo skrev:
sirmiro skrev:

Vi tänkte att det var okej i och med att man får flyga själv när man e typ 14

Tror inte det är något bekymmer om ni ska åka en normal färja, dvs de som förlänger en väg, men ska ni åka med på en kryssning blir det annat. Vi hade inga bekymmer att åka Göteborg - Fredrikshamn för ett par år sedan med två pers över 18 och två under, men det var som sagt en "förlängd väg" för oss. smile

Åldersgränserna är främst för att rederierna vill ha en viss grupp människor på kryssningar, och för att minimera langning ombord.

265 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Tänkte bara säga att vi fick lov att åka om våra föräldrar skrev en överlåtelse till os men det kollade dom inte ens på båten ändå.

Team RmR
393 Inlägg
28 september 2009
minns själv när jag var ca 17 och några var 19-20 och vi skulle åka Göteborg - Fredrikshamn  då blev vi nekade , för att det var en annan åldersgräns när det var helg, men har varit med när vi tagit bilen till helsingborg sen över till helsingör (och det kan bli en riktigt rolig resa) , sen bila ner till köpenhamn sen öresundsbron över till malmö o sen hemåt

Sök