5367
Sök

Köpa ny kamera

150 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Har börjat fundera på om jag ska uppgradera mig själv från en digitalkamera till en systemkamera.

Men är inte så insatt i den världen och finns säkert någon annan som är det wink

Har tittat lite på Nikon D60 samt Canon Eos 400D

Undrar vilken av dessa man skulle spendera lite pengar på att köpa?

Tack på förhand big_smile

4 001 Inlägg
28 september 2009
Prova dom och se vilken som ligger bäst i handen och vilken du får bäst känsla för.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

150 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
sant. men vilken av dem 2 är bättre än den andra? tekniskt sett

4 001 Inlägg
29 september 2009
inte en susning faktiskt, men kolla i denna tråden
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99445

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 436 Inlägg
29 september 2009
markusan89 skrev:
sant. men vilken av dem 2 är bättre än den andra? tekniskt sett

Jag skulle säga att dagens DSLR är så avancerade att du inte kommer få någon skillnad tekniskt på bilderna utan att det är du (fotografen) som sätter gränserna.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

6 Inlägg
29 september 2009
köp en nikon d40 istället. d 40 och d60 är typ samma kamera skiljer typ ingenting, ett klart val är d40, och då tjänar du vell 2 tusen eller något.

Sök