Hallå hallå, min kära civic har börjat låta illa 

Jag körde en inte särskillt lång sträcka nyligen och när jag kom fram märkte jag att bilen lät lite skumt.
Jag tänkte direkt att det var en slirande rem. Så jag öppnade huven och tittade runt lite, det jag kunde komma fram till var att ljudet kom från motorns högra sida (sett från om man står framför bilen) Det är där servo och generatorremmarna sitter så jag tänkte att det kan vara en av dem. Men nu efter att ha plockat bort båda två så låter bilen precis lika illa 

Jag har inte vågat köra bilen sen jag parkerade den (vid skolan campus 

) Men för att beskriva ljudet så är det ett högfrekvent slirande ljud (tänk fläktrem) som börjar låta efter några sekunder efter att motorn startats. Sen låter den konstant så när som på att den klickar till då och då som om det som slirar skulle hoppa till eller nått.
Jag funderar på om det är kamremspännaren eller vattenpumpens lager eller nått. Jag plockade även bort det övre kamremsskyddet och blottade övre halvan av kamremen och om jag tittade ner kunde jag se vattenpumpshjulet. Dock inget som inte såg rätt till 

Så nu är frågan ska jag byta kamrem, spännhjul, vattenpump och hoppas på det bästa eller kan det vara något annat (hoppeligen lite billigare/lättare 

)
Tack på förhand för hjälpen!