BMW M5 vs Nissan 200SX (köpråd) möjligt

Kwek
10 september 2009 · 157 Inlägg

Känns lite fel å jämföra en 200sx och en M5? Säger som ovan satsa isof på en r32.

LocKtar Herr
10 september 2009 · 1 722 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

LocKtar skrev:

AcesHigh666 skrev:
Grejen är den att BMW´n inte kommer igenom besiktningen med turbo på, det gör s13... så det finns mer att trimma innan den inte går igenom.

Det där med att en viss person har 800hk i sin ca18 är helt meningslöst att ta upp då den motorn lär kostat mer än en m5 bara själva motorn...

m5 är grymma men ska vara otroligt dyra att äga, dock en av bmw´s bästa bilar någonsin vad jag hört entusiaster säga.

Jag säger s13! vässa den lite och 300hk i den kommer att gå bättre än en m5... sen har ju 200an potential till att bli snyggare än m5an... men det är bara personlig åsikt...

Men va snackar du om då?? Folk envisas med att säga att s13 aka ca18det motorn är klen, då sa jag "kolla mobnes ca18det o säg det igen"

Då börjar du snacka om hur mkt pengar han har lagt ner?? ursäkta? missa jag nåt.

Vad fan snackar DU OM DÅ? och ja du HAR MISSAT något! här snackas det jämnförelse mellan två bilar och givetvis så kommer det pinsamma personer som bara "måste" ta upp att det finns en som plockat 800hk ur en ca18 bara för att främja sin favvobil.

LocKtar skrev:
Nu snackar vi enkel modifikation, jag anser inte att stoppa en turbo på en m5'a är en enkel modifikation.

Och du menar att 800hk ur en ca18 är en enkel modifikation då eller? hans ca18 är allt annat utom original. Och här snackas det hur mycket du plockar ut utan att göra för mycket med motorn.

Jag gillar 200sx otroligt mycket men personer som du är bara för jävla pinsamma.

Finns det någon som helst möjlighet att jag får köpa dej?

Det jag menade var det att, FOLK säger att CA18DET motorn ÄR KASS, OCH ÖMTÅLIG, då KONTRADE jag med att säga att det finns en två i sverige som plockat ut 800hk ur den maskinen, folk som trimmar seröst, och korrekt plockar ut lätt 300hk, stabila sådanna.

Nej, en 800hk ur en ca18det är INTE någonstans en enkel modifikation, men 300hk är en väldigt enkel modifikation, jag skrev till sirnaq om att 700hk ur en bmw är inte en enkel modifikation. jag har inte sagt nåt om 800hk, du förvridet allt jag skriver, prova läs allt igen o förstå att jag har inte bara skrivit till dej i denna tråden.

Det jag vill komma fram till är den att ca18det är inte en klen motor, bara man tunar den RÄTT.
Är vi på samma våglängd nu eller ska vi fortsätta detta i PM istället?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
LocKtar Herr
10 september 2009 · 1 722 Inlägg

halvorsen skrev:
Ja om jag formulerar mej mer rätt denna gång kanske,

Bilen ska vara snabb snygg tålig,

bilen ska inte våldas eller liknande utan ska skötas riktigt pedantiskt, men endå användas och köras ordentligt, inom gränserna bilarna är till för,

så har bestämt mej för m5 pga komforten och liknande,
tack för tipsen

Då har du gjort ett helt rätt val=)

Fick för mej att du skulle börja drifta me den, mer eller mindre, lycka till!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
camaro67 Meister
10 september 2009 · 6 763 Inlägg

LocKtar skrev:

AcesHigh666 skrev:

LocKtar skrev:

Men va snackar du om då?? Folk envisas med att säga att s13 aka ca18det motorn är klen, då sa jag "kolla mobnes ca18det o säg det igen"

Då börjar du snacka om hur mkt pengar han har lagt ner?? ursäkta? missa jag nåt.

Vad fan snackar DU OM DÅ? och ja du HAR MISSAT något! här snackas det jämnförelse mellan två bilar och givetvis så kommer det pinsamma personer som bara "måste" ta upp att det finns en som plockat 800hk ur en ca18 bara för att främja sin favvobil.

LocKtar skrev:
Nu snackar vi enkel modifikation, jag anser inte att stoppa en turbo på en m5'a är en enkel modifikation.

Och du menar att 800hk ur en ca18 är en enkel modifikation då eller? hans ca18 är allt annat utom original. Och här snackas det hur mycket du plockar ut utan att göra för mycket med motorn.

Jag gillar 200sx otroligt mycket men personer som du är bara för jävla pinsamma.

Finns det någon som helst möjlighet att jag får köpa dej?

Det jag menade var det att, FOLK säger att CA18DET motorn ÄR KASS, OCH ÖMTÅLIG, då KONTRADE jag med att säga att det finns en två i sverige som plockat ut 800hk ur den maskinen, folk som trimmar seröst, och korrekt plockar ut lätt 300hk, stabila sådanna.

Nej, en 800hk ur en ca18det är INTE någonstans en enkel modifikation, men 300hk är en väldigt enkel modifikation, jag skrev till sirnaq om att 700hk ur en bmw är inte en enkel modifikation. jag har inte sagt nåt om 800hk, du förvridet allt jag skriver, prova läs allt igen o förstå att jag har inte bara skrivit till dej i denna tråden.

Det jag vill komma fram till är den att ca18det är inte en klen motor, bara man tunar den RÄTT.
Är vi på samma våglängd nu eller ska vi fortsätta detta i PM istället?

Jag förstår vad du menar men 800hk kan man plocka ur vilken motor som helst men frågan är ju bara vad det kostar för att komma dit och hur länge maskinen håller ihop. För samma pengar är du en bra bit över 1000hk i en s38.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
LocKtar Herr
10 september 2009 · 1 722 Inlägg

camaro67 skrev:

LocKtar skrev:

AcesHigh666 skrev:

LocKtar skrev:
Men va snackar du om då?? Folk envisas med att säga att s13 aka ca18det motorn är klen, då sa jag "kolla mobnes ca18det o säg det igen"

Då börjar du snacka om hur mkt pengar han har lagt ner?? ursäkta? missa jag nåt.

Vad fan snackar DU OM DÅ? och ja du HAR MISSAT något! här snackas det jämnförelse mellan två bilar och givetvis så kommer det pinsamma personer som bara "måste" ta upp att det finns en som plockat 800hk ur en ca18 bara för att främja sin favvobil.


Och du menar att 800hk ur en ca18 är en enkel modifikation då eller? hans ca18 är allt annat utom original. Och här snackas det hur mycket du plockar ut utan att göra för mycket med motorn.

Jag gillar 200sx otroligt mycket men personer som du är bara för jävla pinsamma.

Finns det någon som helst möjlighet att jag får köpa dej?

Det jag menade var det att, FOLK säger att CA18DET motorn ÄR KASS, OCH ÖMTÅLIG, då KONTRADE jag med att säga att det finns en två i sverige som plockat ut 800hk ur den maskinen, folk som trimmar seröst, och korrekt plockar ut lätt 300hk, stabila sådanna.

Nej, en 800hk ur en ca18det är INTE någonstans en enkel modifikation, men 300hk är en väldigt enkel modifikation, jag skrev till sirnaq om att 700hk ur en bmw är inte en enkel modifikation. jag har inte sagt nåt om 800hk, du förvridet allt jag skriver, prova läs allt igen o förstå att jag har inte bara skrivit till dej i denna tråden.

Det jag vill komma fram till är den att ca18det är inte en klen motor, bara man tunar den RÄTT.
Är vi på samma våglängd nu eller ska vi fortsätta detta i PM istället?

Jag förstår vad du menar men 800hk kan man plocka ur vilken motor som helst men frågan är ju bara vad det kostar för att komma dit och hur länge maskinen håller ihop. För samma pengar är du en bra bit över 1000hk i en s38.

Exakt, men då kan vi iaf säga att ca18det är minst lika klen som en annan 1.8liters då da=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
camaro67 Meister
10 september 2009 · 6 763 Inlägg

LocKtar skrev:

camaro67 skrev:

LocKtar skrev:

Finns det någon som helst möjlighet att jag får köpa dej?

Det jag menade var det att, FOLK säger att CA18DET motorn ÄR KASS, OCH ÖMTÅLIG, då KONTRADE jag med att säga att det finns en två i sverige som plockat ut 800hk ur den maskinen, folk som trimmar seröst, och korrekt plockar ut lätt 300hk, stabila sådanna.

Nej, en 800hk ur en ca18det är INTE någonstans en enkel modifikation, men 300hk är en väldigt enkel modifikation, jag skrev till sirnaq om att 700hk ur en bmw är inte en enkel modifikation. jag har inte sagt nåt om 800hk, du förvridet allt jag skriver, prova läs allt igen o förstå att jag har inte bara skrivit till dej i denna tråden.

Det jag vill komma fram till är den att ca18det är inte en klen motor, bara man tunar den RÄTT.
Är vi på samma våglängd nu eller ska vi fortsätta detta i PM istället?

Jag förstår vad du menar men 800hk kan man plocka ur vilken motor som helst men frågan är ju bara vad det kostar för att komma dit och hur länge maskinen håller ihop. För samma pengar är du en bra bit över 1000hk i en s38.

Exakt, men då kan vi iaf säga att ca18det är minst lika klen som en annan 1.8liters då da=)

Jo de är klart. Den har ju volymen mot sig

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
10 september 2009 · 12 512 Inlägg

halvorsen skrev:
Ja om jag formulerar mej mer rätt denna gång kanske,

Bilen ska vara snabb snygg tålig,

bilen ska inte våldas eller liknande utan ska skötas riktigt pedantiskt, men endå användas och köras ordentligt, inom gränserna bilarna är till för,

så har bestämt mej för m5 pga komforten och liknande,
tack för tipsen

Tycker du gjort helt rätt val, speciellt om det är komfort du är ute efter smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
halvorsen
10 september 2009 · 511 Inlägg

Ja jag vad helt enkelt dålig att förklara, hur som helst blir det inget bilköp i huvudtaget,

beställde nyss ett gäng blommor som skicksa till min flickvän, med en liten lapp som säger att jag bjuder med henne på en 2 veckors utlandsresa troligtvis all inclusive till egypten. tappat bil humöret alldeles för mycket för att införskaffa något dylikt just nu känns det som:) så ifall min flickvän nu vill så drar vi i slutet av november wink So long guys,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Mr_EmCom Med.lem
10 september 2009 · 3 759 Inlägg

M5:an alla dagar i veckan...




http://i32.tinypic.com/1268nj4.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Kwek
10 september 2009 · 157 Inlägg

Haha snygg bild:P

expect1991
10 september 2009 · 1 814 Inlägg

LocKtar skrev:
Nu är jag ju väääldigt partisk.

Men tycker s13 passar bra in på dina ändamål

300+hk i en s13 är pisslätt, och billigt.
Skicka i en oljekyl i den så blir den "tålig"
Drifta? Är väl i princip det den är gjord för, viktfördelningen är nära 50/50
Finns mkt styling och reservdelar till s13

m5 är väl ingen bil du har lust o skrynkla till skärmar på? känns som det kommer kosta mer än det smakar i längden=)

jag hade tagit m5an fall du ska åka gata o bara glida o må, men s13 om du ska drifta o race'a!

+1

Senast redigerat av expect1991 (10 september 2009)

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 september 2009 · 1 948 Inlägg

LocKtar skrev:

AcesHigh666 skrev:

LocKtar skrev:

Men va snackar du om då?? Folk envisas med att säga att s13 aka ca18det motorn är klen, då sa jag "kolla mobnes ca18det o säg det igen"

Då börjar du snacka om hur mkt pengar han har lagt ner?? ursäkta? missa jag nåt.

Vad fan snackar DU OM DÅ? och ja du HAR MISSAT något! här snackas det jämnförelse mellan två bilar och givetvis så kommer det pinsamma personer som bara "måste" ta upp att det finns en som plockat 800hk ur en ca18 bara för att främja sin favvobil.

LocKtar skrev:
Nu snackar vi enkel modifikation, jag anser inte att stoppa en turbo på en m5'a är en enkel modifikation.

Och du menar att 800hk ur en ca18 är en enkel modifikation då eller? hans ca18 är allt annat utom original. Och här snackas det hur mycket du plockar ut utan att göra för mycket med motorn.

Jag gillar 200sx otroligt mycket men personer som du är bara för jävla pinsamma.

Finns det någon som helst möjlighet att jag får köpa dej?

Det jag menade var det att, FOLK säger att CA18DET motorn ÄR KASS, OCH ÖMTÅLIG, då KONTRADE jag med att säga att det finns en två i sverige som plockat ut 800hk ur den maskinen, folk som trimmar seröst, och korrekt plockar ut lätt 300hk, stabila sådanna.

Nej, en 800hk ur en ca18det är INTE någonstans en enkel modifikation, men 300hk är en väldigt enkel modifikation, jag skrev till sirnaq om att 700hk ur en bmw är inte en enkel modifikation. jag har inte sagt nåt om 800hk, du förvridet allt jag skriver, prova läs allt igen o förstå att jag har inte bara skrivit till dej i denna tråden.

Det jag vill komma fram till är den att ca18det är inte en klen motor, bara man tunar den RÄTT.
Är vi på samma våglängd nu eller ska vi fortsätta detta i PM istället?

Jo vi är på samma våglängd, men att ta upp 800hk maskinen är ändå fel(IMO) även om 300hk ur en ca18 igentligen inte kräver speciellt jättemycket...

ca18 är inte så dålig som folk säger utan det är alla 18 åringar som köper en helt original, sen piskar skiten ur den och ger fan i att serva riktigt som dödar dem... sen har ju den motorn ett par tre saker man behöver göra för att den ska hålla bättre...

men i vilket fall så s13 före m5 tycker jag smile men då gäller de att leta upp en s13 som klarat sig bra...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
supraturbo gött med mos pajjka
30 september 2009 · 181 Inlägg

hehe kul läsning,vill dock bara påpeka detta med vikt om man vill ha en snabb bil en tex "chippad"  s13  har ca 230hk och det ger en hk/vikt på ca 0.18 , en 3.6 m5 har en hk/vikt på ca 0.18  "räknar total vikt -140 kilo" på båda den vikten som bilen väger i tomme.

är man ute efter effekt så är vikt guld
min s14 sr20det  har 500hk ca och 1230 kilo med full inredning på sbp våg

det ger ca 0.41 i hk/kilo fördelning, en m5:a med 700hk har även den en fördelning på 041/kilo även den

så kollar man så är vikt guld och sträva efter om man skall trimma, men en m5 motor i min 200 det vore godis, dom e riktigt grymma dessa motorer bmw har,därför även jag har en gammel m5 e34 stående med smile.

Senast redigerat av supraturbo (30 september 2009)

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
30 september 2009 · 3 804 Inlägg

ekelund88 skrev:

halvorsen skrev:
Har nyss skänkt bort 740n och är nu ute efter en bil som ska roa mej.

*Snabb
*Tålig
*Drifta
*Snygg
*Rå

Bilarna jag funderar mellan är m5 eller en 200sx
vad är bra dåligt med dessa?
m5,an är ju tung som tusan, dock kan dom lättas och trimmas,
200sx vet jag ingentin om förutom att dom är rätt tuff och trimvänliga verkar det som tongue

vilken hade ni tagit för att klara målen jag har ?
köper inte en 200sx över 50
köper inte en m5 över 60
eftersom det kommer att bli körning till MAX med dom,

antar de e en e34 du tänker på smile dom går fint men har inget tryck i botten m5 e34 man måste varva ordentligt innan de händer nått men när man kan köra dom går dom fruktansvärt bra

Jag blir förvånad över att du själv äger 2st bmw.

Bmw m5 e34 3.6l är högvarvig motor med race karaktär. "ren race motor" kallas den ofta med glimten i ögat. Du har rätt att den är seg på låga varv, men det är väl ingen disel eller traktor killen söker? han ska drifta... ska han göra de på ecodriving?
Sen verkar du har missat en m5 e34 3.8l finns om har betydligt mer vrid och helt omberabetad motorkaraktär (massa botten vrid) Men dom som ägt båda föredrar oftast 3.6 tack vare den mer raciga karaktären ur den motorn

Och båda motorerna har gått om NM men olika karaktärer.


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
30 september 2009 · 3 804 Inlägg

Sen så förstår jag inte frågan övh. 200sx eller bmw m5? cykel eller sporthoj?

200sx har en liten 1.8l med liten turbo och total dålig kvalite både mekansikt o kaross mässigt. Jag har inget emot 200sx men igemförelse mot en m5 e34 är de ju rent o skärt en skit bil. en e34 går dessutom att lätta flera hundra kilo utan problem. vad ska du kasta ur en 200sx? plast? M5 e34 är byggt för att köras hårt och dubbelt så stor motor än 200sx dubbla slagvolym dubbla hästarna och förmodligen dubbla vridet.

Ni som kör 200sx ja förstår att ni gillar era bilar. men herregud öppna ögonen. Kan vi inte vara lite relaistiska?

En helförsäkring på en m5 e34 med alla tillägg+ förare under 25år i lägenhetsområder i stockholm kostar 10,844kr/året.

Skatten ligger på 2200kr cirkus.

drar 1.5milen normal blandad körning. men går att kör snålate men vill man äga en m5 vill man nog inte puttra runt.


Bmw osv..
supraturbo gött med mos pajjka
30 september 2009 · 181 Inlägg

OverBoosted skrev:
Sen så förstår jag inte frågan övh. 200sx eller bmw m5? cykel eller sporthoj?

200sx har en liten 1.8l med liten turbo och total dålig kvalite både mekansikt o kaross mässigt. Jag har inget emot 200sx men igemförelse mot en m5 e34 är de ju rent o skärt en skit bil. en e34 går dessutom att lätta flera hundra kilo utan problem. vad ska du kasta ur en 200sx? plast? M5 e34 är byggt för att köras hårt och dubbelt så stor motor än 200sx dubbla slagvolym dubbla hästarna och förmodligen dubbla vridet.

Ni som kör 200sx ja förstår att ni gillar era bilar. men herregud öppna ögonen. Kan vi inte vara lite relaistiska?

En helförsäkring på en m5 e34 med alla tillägg+ förare under 25år i lägenhetsområder i stockholm kostar 10,844kr/året.

Skatten ligger på 2200kr cirkus.

drar 1.5milen normal blandad körning. men går att kör snålate men vill man äga en m5 vill man nog inte puttra runt.

smile lätta flera hundra kilo den var kul du lättar inga flera hundra kilo på en e34 inte ens den totala inredningen väger så pass, kanske du kan kommer ner en del genom att rensa hela bilen på allt men är det det man är ute efter e ju e34 helt fel bil att bygga på överhuvudet taget,

sedan om man är som mig och älskar 4cyl turbos "2 liters framför allt" så måste man ju älska sr20det,cosworth,calibra motorn, sedan kan jag hålla med om att en ca18det är bland dom sämre motorerna från början,dock så kan man få dom bra med relativt enkla medel,


hade jag varit trådskaparen hade jag kollat på en s14 sr20det i stället med grymma upphängningar bak orginal samt en riktig lsd diff,och en 2liters motor som är bättre,

Senast redigerat av supraturbo (30 september 2009)

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
30 september 2009 · 3 804 Inlägg

supraturbo skrev:

OverBoosted skrev:
Sen så förstår jag inte frågan övh. 200sx eller bmw m5? cykel eller sporthoj?

200sx har en liten 1.8l med liten turbo och total dålig kvalite både mekansikt o kaross mässigt. Jag har inget emot 200sx men igemförelse mot en m5 e34 är de ju rent o skärt en skit bil. en e34 går dessutom att lätta flera hundra kilo utan problem. vad ska du kasta ur en 200sx? plast? M5 e34 är byggt för att köras hårt och dubbelt så stor motor än 200sx dubbla slagvolym dubbla hästarna och förmodligen dubbla vridet.

Ni som kör 200sx ja förstår att ni gillar era bilar. men herregud öppna ögonen. Kan vi inte vara lite relaistiska?

En helförsäkring på en m5 e34 med alla tillägg+ förare under 25år i lägenhetsområder i stockholm kostar 10,844kr/året.

Skatten ligger på 2200kr cirkus.

drar 1.5milen normal blandad körning. men går att kör snålate men vill man äga en m5 vill man nog inte puttra runt.

smile lätta flera hundra kilo den var kul du lättar inga flera hundra kilo på en e34 inte ens den totala inredningen väger så pass, kanske du kan kommer ner en del genom att rensa hela bilen på allt men är det det man är ute efter e ju e34 helt fel bil att bygga på överhuvudet taget,

sedan om man är som mig och älskar 4cyl turbos "2 liters framför allt" så måste man ju älska sr20det,cosworth,calibra motorn, sedan kan jag hålla med om att en ca18det är bland dom sämre motorerna från början,dock så kan man få dom bra med relativt enkla medel,


hade jag varit trådskaparen hade jag kollat på en s14 sr20det i stället med grymma upphängningar bak orginal samt en riktig lsd diff,och en 2liters motor som är bättre,

en m5 brukar oftast ha extra utr uppemot 100kilo. bar utrustnings väg. en standardutrustad 525 vägar 1580kilo medans en välutrustad m5 väger 1800.. o redan 525an kan du få ner till 1450kilo utan större problem.


Bmw osv..
halvorsen
1 oktober 2009 · 511 Inlägg

Tänkte meddela att bilen som införskaffades blev en subaru impreza gt, blev rally istället för drift tongue haha

tack för alla grymt goa tips, 

PS jag hade nog tagit nissan200sx av bilarna allfall, less på bmw ett tag nu efter man kör subaru tongue går inte riktigt att jämföra roligt att man byter märke lite då och då,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang