3704
Sök

Köpa begagnat? Jojo...

177 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Jag och en polare bestämde oss för att införskaffa en Van, Gärna usa bil.
Sagt som gjort, Så hittade vi en Dodge ram250 för 4 lappar, Relativt fri från rost och skit.
Ser ut som "kom och hjälp mig, men ingen kom".

Nåja, Bilen gick rätt hyffsat och drog varken vatten eller olja, Pigg på gasen också!
Nöjda med köpet åker vi ca: 50 meter och får soppatorsk.
Aja, Ingen fara med det, låna besindunk och åker till OK och fyller på.
Tankar och klart svänger vi in på E18 och kör söderut, Vi ska ner till Mjölby från Stockholm.
Vi tar småvägarna ifall att tänkte vi. Tur nog.

Polaren hör skrammel från bilen och stannar till, Verkar vara servoremmen som är dåligt spännd.
Åker in på närmaste mack och fyller på Olja och vatten i förebyggande syfte.

Därefter åker vi vidare efter E18, Frid och fröjd.
Sen stannar han till en gång igen, Tyckte sig höra ett "tjittrande" ljud, Vi konstaterar att det troligen är ett hjullager som låter.
Inte mer att göra ändå, Såhär efter vägen.

Mitt på E18 i utkanten av Västerås ser jag som åker bakom dodgen att Vänstra framhjulet far iväg och polaren åker omkring som en kapad mask efter vägen.
Han fick stopp på bilen och tur nog så är det enda som fick lite stryk var bromsskivan. En aning nerslipad.

Av 300 bilar som passerar kl 22 på kvällen är det EN som stannar och vill hjälpa, Han söker för kung och fosterland efter en mack som kan låna ut en domkraft. Nada!
Sen råkar de stöta på Två vänliga killar som kommer åkandes med sammanlagt 3 domkrafter av mindre modeller.
Jippie! Efter 2 timmar får vi äntligen upp bilen!
Gängorna är helt slut på pinbultarna och vi får ta en mutter från varje hjul för att kunna få på däcket.
Inte nog med det, Instrumenterings belysning, hlavljus och helljus strular.
Så jag får försöka åka brevid Vanen och lysa upp, Detta blir jävligt komplicerat på vägar med mötande trafik!

Sen fick vi krypa i 60km/h i ca: 15 mil, Stanna på varje mack för att dra åt hjulet.

Så var den episoden slut.

VAD HAR VI LÄRT OSS AV DETTA?

Jag har då lärt mig att börja kolla så att alla däck sitter på ordentligt.
Normalt så ska man väl för f*n inte behöva göra det?
Kolla belysning även om man kör i dagsljus för man vet aldrig!

Jag vet inte om vi ska skratta eller gråta?
Senast redigerat av granada75 (22 augusti 2006)

Over and out!

Svindåre
1 433 Inlägg
22 augusti 2006
haha! jaa de va ju en resa! kul läsning big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

177 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
ErskPersk skrev:
haha! jaa de va ju en resa! kul läsning big_smile

Bra att det roar någon!
Du kan väl testa själv och göra en tripp-rapport?

Over and out!

1 854 Inlägg
22 augusti 2006
Snacka om händelserik dag för er.. blev det skroten efteråt lr?

2 652 Inlägg
22 augusti 2006
jobbigt sånt där .

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
22 augusti 2006
haha detdär kommer ni skratta åt länge tongue

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
22 augusti 2006
fy fan...måste vart rätt äkligt o köra med ett hjul för lite...men men...de blir ju en sak o skratta åt länge som sagt big_smile

177 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
onej84 skrev:
Snacka om händelserik dag för er.. blev det skroten efteråt lr?

Skroten? Aldrig i livet!
Alltså vi envisades med att få på däcket på bilen igen.
Gängorna var åt helvete, Men vi tvingade på muttrarna igen. Vi fick faktiskt på 3 st någolunda bra.

Det slutade med att Vänster fram fick 5 muttrar, Bägge sidorna bak hade 3 var, och Höger fram hade 4.
Händelserik? hahahahahaha! Inget jag vill rekomendera någon att testa!

Over and out!

177 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
precision skrev:
jobbigt sånt där .

Hmm ja alltså när man väl står där med en van på 3 hjul så känndes det ganska spännande.

Over and out!

177 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
PeterNorrk skrev:
fy fan...måste vart rätt äkligt o köra med ett hjul för lite...men men...de blir ju en sak o skratta åt länge som sagt big_smile

Hmm nu var det fordofilen som körde vanen, Jag hade firmabilen och låg bakom.
Men när jag såg vad som hände låg han just mitt i en omkörning av lastbil, Samtidigt som han själv insåg att däcket faktiskt var framför hans egen bil så blev det spännande att försöka ta sig till vägkanten i 90km/h.

Jag måste förresten avvika lite från ämnet här men..
Sveriges befolkning, Framförallt yrkes chaufförer som åker lastbil hela dagarna.
Jag kan förstå om de inte hinner stanna för att hjälpa o.s.v,  Men när det finns en tydlig varningstriangel 150m innan bilen plus alla jävla varningsblinkers som vi hade så byter inte dom fil.
Det var inte långt ifrån att man blir pannkaka.
Och med tanke på att det var vänstra hjulet som lossnade, Så fick man ju stå ut på vägen en bit med arslet när man skulle dona med domkraften.

Det är ett jävla under att man lever.

Over and out!

Sök