Måste man ha strålkastartorkarna?? ?

_VeNoM_ Giftig
10 april 2008 · 419 Inlägg

Tega skrev:

_VeNoM_ skrev:
Men om man nu tar bort torkararmen Hur gör man med vattenslangen? är det bara klämma ihop den eller och hoppas att den inte sprutar ut massa spolarvätska eller är det nån som har nån annan bra idé?

Jag drog bort slangen och kapade den strax innan behållaren och drog ihop den med buntband. Det funkade för mig.

Okej Jag får testa det. funkar det inte för mig får jag väl försöka klura ut nått annat tongue

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Muttley
10 april 2008 ·

_VeNoM_ skrev:

Tega skrev:

_VeNoM_ skrev:
Men om man nu tar bort torkararmen Hur gör man med vattenslangen? är det bara klämma ihop den eller och hoppas att den inte sprutar ut massa spolarvätska eller är det nån som har nån annan bra idé?

Jag drog bort slangen och kapade den strax innan behållaren och drog ihop den med buntband. Det funkade för mig.

Okej Jag får testa det. funkar det inte för mig får jag väl försöka klura ut nått annat tongue

stoppa in en skruv i slangen, tror de är bäst att sätta silikon med. har jag gjort.

_VeNoM_ Giftig
11 april 2008 · 419 Inlägg

tkd_rille skrev:

_VeNoM_ skrev:

Tega skrev:

Jag drog bort slangen och kapade den strax innan behållaren och drog ihop den med buntband. Det funkade för mig.

Okej Jag får testa det. funkar det inte för mig får jag väl försöka klura ut nått annat tongue

stoppa in en skruv i slangen, tror de är bäst att sätta silikon med. har jag gjort.

Oki doki, jo då blir det ju helt tätat också, de va ingen dum idé

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
NFD Borstat grenrör!
3 oktober 2009 · 125 Inlägg

_VeNoM_ skrev:
Men om man nu tar bort torkararmen Hur gör man med vattenslangen? är det bara klämma ihop den eller och hoppas att den inte sprutar ut massa spolarvätska eller är det nån som har nån annan bra idé?

Kommer det spolarvätska vid strålkastarna också? Eller är det bara specifika bilar? Någon som vet om det är på detta viset på min SAAB 900 -96?
Btw, någon snäll själ som från start till mål beskriver hur man plockar bort allt? (torkararmar och motorn som driver dessa.)

MVH

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang