Vilken opel är mest trimvänlig?

Aykyst
9 juli 2009 · 3 Inlägg

Som rubriken lyder undrar jag vilken opel som är mest trimvänlig! Utav de äldre så som Ascona, Kadett, Rekord osv:) Tänkte smälla på större turbo, avgassystem, luftfilter mm.

tack på förhand:)

henke1973
9 juli 2009 · 121 Inlägg

varför inte satsa på sugmotor istället

Volvo 242 (1975)
BMW m5 E60 (2005)
Volvo 242L (1975)
camaro67 Meister
9 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Aykyst
9 juli 2009 · 3 Inlägg

webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
9 juli 2009 · 412 Inlägg

Aykyst skrev:

webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

En bil utan  turbo

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Aykyst
9 juli 2009 · 3 Inlägg

camaro67 skrev:
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare

Så turbo konvertering är inget att tänka på?

henke1973
9 juli 2009 · 121 Inlägg

en 70tals kadett eller ascona dom väger inte mycket, kompisen har en kadett c-77 jag tror den väger lite över 800kg så såna får man lätt fart i..

BMW m5 E60 (2005)
Volvo 242 (1975)
Volvo 242L (1975)
Mickius
9 juli 2009 · 4 670 Inlägg

Aykyst skrev:

webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

Läsa på lite om motorer innan du börjar fundera på att och vad det innebär o turbokonverera en motor? roll

Senast redigerat av mickius (9 juli 2009)

Moparboy440
10 juli 2009 · 4 682 Inlägg

samma teknik så dom e lika trimvänliga allihop wink. men kadetten e ju lättast så den får du mest drag i.

camaro67 Meister
12 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Aykyst skrev:

camaro67 skrev:
Eftersom att ingen av dom har turbo så är det svårt att sätta dit en större.. Asconan eller Rekorden är den som kommer att gå värst med orginal maskin. Men stopa ner en maksin ifrån en calibra turbo i en kadett så har du en vinnare

Så turbo konvertering är inget att tänka på?

Jo visst är det de men de bästa är att gå på en calibra turbo på en gång. Du vinner på de i längden

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
bjoorniiee
12 juli 2009 · 356 Inlägg

Puppen skrev:

Aykyst skrev:

webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

En bil utan  turbo

och kompressor*

mr_pekka
3 oktober 2009 · 22 Inlägg

halloj , jag har läst runt och fann att den här tråden nog kan besvara min fråga.

jag har en kadett c från 1974 .

har vart sugen på en större maskin och funderade på 1,9:an på 90hk som sitter i ascona b 1977. finns det någe skapligt trim till den maskinen?. Samt hur mycket jobb skulle det va att få ner en sådan motor med vxl-låda fästen drivlina etc .?

tacksam för svar smile
mvh mr_pekka

Volvos Värde Varar
toppas
5 oktober 2009 ·

Aykyst skrev:

webber skrev:
varför inte satsa på sugmotor istället

Vad menas med sugmotor?smile

Alla har varit nybörjare , men vet man inte vad en sugmotor innebär ska man INTE heller börja tänka på att turbokonvertera. Läs runder på forumet och lär dig lite mer smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang