2561
Sök

740 steropaket

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 oktober 2009
annars om det inte finns sub vilket jag är tveksam på att det gör, så koppla in lågnivåkontakterna där det finns en lågnivåutgång bara smile

28 Inlägg
5 oktober 2009
stahre skrev:
Precis, i paketet får du med ett 2-kanaligt steg och baslåda. Du behöver då kablar för att koppla in steget. Har du tänkt att ha detta eller tror du att du kommer bygga ut mer ljud sen? För om inte räcker det med detta kabelkit: art 84-548   på biltema.se. Du drar strömkabel från plus på ditt batteri och sätter säkringen max 30cm från batteriet till steget.  Du letar jordning på ett lämpligt ställe där du ska ha steget, antar att du ska ha det i bakluckan och då kan bältesfästet vara okej jordpunkt, eller om du hittar nåt annat som är vettigt att jorda på i karossen, viktigt att du skrapar rent från lack, ha inte för långt avstånd mellan steget och jordningspunkten. Lågnivå kopplar du in på baksidan av stereon på "sub" om det finns, trycker sedan in andra ändarna av lågnivån i steget. Kopplar remoten mellan "remote"på steget  till stereon. Drar 4mm2 högtalarkabel mellan steget och basen, steget borde bryggkopplas om det går, står ofta "bridge" på högtalaranslutningarna på steget där du ska sätta i dom.

Lycka till:D

Edit: Michieff han lite före, tror dock du tjänar lite pengar på att köpa det färdiga kabelkittet, den lågnivån har fungerat bra för mig i alla fall, finns klart bättre men funkar gör den:)

Äntligen någon som förstår att jag inte är så hemma på detta!
Denna information tackar vi så himla hjärtligt för. Det lutar mycket åt det paketet ja! Och tänker nog inte bygga ut ljudet på ett bra tag iaf så det räcker ju länge!
Men då ska detta nog lösa sig! Jag tackar så hjärtligt smile
Inget annat man behöver nu då? big_smile

En snabb lite fråga bara. I min 850 sitter det ju högtalare fram i dörrarna och i hatthyllan osv. Hur många högtalare ingår i detta paket? http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … ter-DS5321
Bara två va? Så om jag vill fylla bilen så kanske jag ska köpa två paket? Eller?
Senast redigerat av toppsiee (5 oktober 2009)

452 Inlägg
5 oktober 2009
Högtalarna säljs per par. Om du vill så kan du sätta en koaxial i bakdörren om du inte vill krångla med filter och lös diskant: http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … ter-DC5021
DS532.1 sätter du i framdörren med diskanten på brädan för bäst resultat.

mvh mackan
Senast redigerat av Team_Bilradiohuset (5 oktober 2009)

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

28 Inlägg
5 oktober 2009
Team_Bilradiohuset skrev:
Högtalarna säljs per par. Om du vill så kan du sätta en koaxial i bakdörren om du inte vill krångla med filter och lös diskant: http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … ter-DC5021
DS532.1 sätter du i framdörren med diskanten på brädan för bäst resultat.

mvh mackan

Okej, men om jag inte har helt fel för mig, så sitter det en högtalare i varje dörr och två stycken i instrumentbrädan och två i hatthyllan. Måste man fylla alla med nya eller blir det bra så som du beskriver det?

stahre
5 oktober 2009
Det räcker absolut med att ha högtalare i fram. Du vill antagligen att ljudet ska komma framifrån och inte bakifrån, så lägg fokus på högtalarna i framdörrar samt bräda. Om du vill kan du sätta i ett par caoxialer i bakdörrarna för att fylla ut ljudet till dom som åker med men då behöver du bara driva dessa på Hu (stereon)

2 914 Inlägg
5 oktober 2009
evilaudio skrev:
lite koll på GAS har man ju..hehe

no shit?!?!?!?! yikes
roll

28 Inlägg
5 oktober 2009
stahre skrev:
Det räcker absolut med att ha högtalare i fram. Du vill antagligen att ljudet ska komma framifrån och inte bakifrån, så lägg fokus på högtalarna i framdörrar samt bräda. Om du vill kan du sätta i ett par caoxialer i bakdörrarna för att fylla ut ljudet till dom som åker med men då behöver du bara driva dessa på Hu (stereon)

Okej låter fint trots att jag inte fattar mycket tongue
Ska se om jag kan fixa hem ngt snille som kan koppla skiten till mig wink
Men nu är jag lite klokare och vet vad jag ska köpa iaf smile

Sök