Hjälp med att koppla in slutsteg i s60

dulken
3 oktober 2009 · 63 Inlägg

Hej! Jag har tänkt koppla in ett till slutsteg och baslåda i bilen, har köpt en högnivå-lågnivå adapter men vet inte riktigt hur jag ska koppla in den, har sökt runt på trådar men förstår inte riktigt:/. Vissa säger koppla på befintliga slutsteget och en del säger koppla från högtalarna?
Jag köpte adaptern från brl, art nr: 400PC1610.
Vill inte riktigt prova mig fram ifall jag gör sönder nåt. Något annat jag bör tänka på innan jag börjar koppla?

MVH

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2009 · 17 559 Inlägg

Tänk inte ens på att koppla in högnivå till lågnivå. Blir aldrig bra! Leta rätt på lågnivåutgångarna på bilstereon istället. Måste du lämna in bilen för det så gör det. Billigare än att elda upp steget...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
evilaudio
3 oktober 2009 · 16 195 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Tänk inte ens på att koppla in högnivå till lågnivå. Blir aldrig bra! Leta rätt på lågnivåutgångarna på bilstereon istället. Måste du lämna in bilen för det så gör det. Billigare än att elda upp steget...

eh va???

koppar in just såna hög-lågnivåadaptrar säker 3ggr i veckan på kundbilar å dom funkar hur bra som helst.

man kopplar enklast in dom på högnivån bakom stereon..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
striper
3 oktober 2009 · 392 Inlägg

www.brl.se
400PC9414

Funkar klart godkänd och lätt att montera. Vet dock inte om din bil är för ny för den adaptern..

Volvo s40 2.0T "The Ghost Cruiser" (1999)
wayfinder
4 oktober 2009 · 214 Inlägg

har provat biltemas adapter och den fungerar fint fint för en billig peng bättre än mds iallafall för 500kr

Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
5 oktober 2009 · 961 Inlägg

evilaudio skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Tänk inte ens på att koppla in högnivå till lågnivå. Blir aldrig bra! Leta rätt på lågnivåutgångarna på bilstereon istället. Måste du lämna in bilen för det så gör det. Billigare än att elda upp steget...

eh va???

koppar in just såna hög-lågnivåadaptrar säker 3ggr i veckan på kundbilar å dom funkar hur bra som helst.

man kopplar enklast in dom på högnivån bakom stereon..

Finns många förstårsigpåare vet du Örjan wink

Men ja, många har såna idag.... funkar kanoners!

Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
dulken
5 oktober 2009 · 63 Inlägg

skönt att veta att man vågar använda den iaf smile Men någon som har ett bra tips på hur man bäst kopplar in det?

Drönirettab
5 oktober 2009 · 21 761 Inlägg

Via stereons högtalarkablar, precis som evilaudio skriver. smile

Dice_XS
5 oktober 2009 · 4 Inlägg

När jag gjorde det i min s60 så kopplade jag på de bakre högtalarna. Funkar kanon. Kolla bara vad som är + och - . Var inte uppmärkt på mina högtalare och +- hade samma färg på kablarna så jag fick kontrollera med ett batteri. Sen tog jag remote till steget från bakljuset.

Same Shit Different Day
dulken
5 oktober 2009 · 63 Inlägg

låter bra, det borde väl inte vara någon fara för steget som sitter original? sen när jag kopplar ström och sånt, vad händer om jag kopplar bort plus-polen? inga konstiga felkoder och annat tjafs?

Dice_XS
6 oktober 2009 · 4 Inlägg

För mig har det aldrig varit några problem med å lossa + polen iaf. Allt har funkat som det ska.

Same Shit Different Day
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
6 oktober 2009 · 961 Inlägg

har inte hänt nånting förutom minnet till stolen och klockan har försvunnit.... så d e lungt mannen! bara till att koppla!

Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
dulken
6 oktober 2009 · 63 Inlägg

Ja då får jag se om jag hinner koppla ihop det i helgen. Jag skriver väl igen om det sket sig:P

Tack för alla svar!

puff
6 oktober 2009 ·

Jag drog ut bigfronten och kopplade in den där, visste inte att man kunde koppla in på dom bakre högtalarna tongue
Använde mig dock av en annan adapter så var tvungen att koppla in den där men denna verkar enklare som du har köpt.
Mvh

Senast redigerat av puff (6 oktober 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang