Blanda grogg, hur mycket av varje?

Volvo_Mannen Volvoskadad
9 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

Har ett litet problem, ska blanda till en go drink, Captain pineapple (Captain Morgan, sourz pineapple, sprite) Men lyckas inte få till den riktigt. Någon som tror vig veta ungefär hur mycket av varje man ska ha. Är vekligen skitkass när det är mer än två ingridienser lol

Jonas
FireTraXX DFFL
9 oktober 2009 · 9 020 Inlägg
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 oktober 2009 · 10 427 Inlägg

För det första så bör man väl ej ha speciellt mycket sprit (6cl max på ett glas? tongue)
och resten "virke" tongue Jag skulle nog ha blandat ett par cl av både rommen och likören (?).

Amatörtips ftw big_smile

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Malabar
9 oktober 2009 · 164 Inlägg

Jag dricker mest gin och tonic vilket betyder 1/3 gin och resten tonic + lite is. Den mixen brukar fungera för det mesta.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
uris Bil lackerare
9 oktober 2009 · 528 Inlägg

90 sprit resten redbull!

Röda bilar går fortast :P
Volvo_Mannen Volvoskadad
9 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

uris skrev:
90 sprit resten redbull!

1. Det var inte vodka redbull jag frågade om.
2. Lite seriösare inlägg tack!

Jonas
DanThor Lagerhjon
9 oktober 2009 · 178 Inlägg

Såg detta först nu och förhoppningsvis har du redan fått till det. Försökte googla det men det gick ju bara sådär. Det enda förslag jag kan komma med är att inte börja med "piratgrogg" eller "rövargrogg" Felet vi Svenskar gör aär att ha i för mycket sprit. Tänk på att detta är en Karabiisk dring och skall vara läskande svalkande. Skulle tro mest på en shaker med 4/2 och is (skaka). Ner i ett "grogg glas" och fyll på med Sprite. Fast jag dricker ju Bombardier just nu så jag e kanske fel kille att uttala mig smile Lycka till och meddela om du hittar blandningen för det lät jvligt gott.

Senast redigerat av DanThor (9 oktober 2009)

Xaben
10 oktober 2009 · 213 Inlägg

kör en 3cl rom 3cl sourz men du kan ju kasta om de så du tar en 4a av de ena och en 2a av de andra osv, det är bara testa dig fram men ja brukar köra en 2a el 3a beroende på hur många sprit sorter jag har i drinken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang